|
Требјешанин (Драгутиновић), др
Биљана (1950), ванредни професор (2003) за предмете Педагошка
психологија, Општа психологија и Генетичка и педагошка психологија. На
Учитељском факултету ради од 2003. године. Докторирала је на Филозофском
факултету у Београду 1996. године у области психологије.
Најзначајнији радови које је до сада
објавла су: Психологија патриотизма и обрасци социјализације – модалитети у
формирању патриотизма, Задужбина „Андрејевић“, Београд (1997), Савремени
основношколски уџбеник – теоријско методолошке основе (приређивач и аутор
пет поглавља), Завод за уџбенике и наставна средства, Београд (2001),
„Унутрашња мотивација – нова врста мотива и старе парадигме“, Психологија
(1–2/1983), „Интринзичка мотивација као циљ наставног процеса“, Зборник
Института за педагошка истраживања (30/1998), „Development of metacognition
– imperative educational requirement in the time of globalization“, у:
Muchaciej B. (ed), Education and global society challenges, Panstwowa Wyzsza
Szkola Zawodowa, Nowy Sacz (2007) и „Наставни програм и ефекти наставе и
школског учења“, Дидактичко- методички аспекти промена у основношколском
образовању (зборник радова), Учитељски факултет, Београд (2007).
Добитник је награде Стојан Новаковић
за најбољи основношколски уџбеник у издању Завода за уџбенике и наставна
средства у 2004. години, за иновативне уџбенике Свет око нас, признања
Друштва психолога Србије за уређивање Психолошких новина (1986) и два
признања за допринос раду Друштва психолога Србије (1996. и 2007).
Боравила на Факултету за психологију и
Институту за психологију у Москви ради проучавања учења Лава Виготског.
e-mail: biljana.trebjesanin@uf.bg.ac.rs
|