Дијана Каруовић,
Драгица Радосав, Драгана Глушац
Технички факултет „Михајло Пупин”, Зрењанин
Ефекти прилагођавања образовног софтвера карактеристикама
корисника предшколског узраста |
Резиме:
Овај рад представља покушај да се појасни на који начин се
рачунар користи у раду с децом предшколског узраста. У раду ће
се издвојити основне законитости и методе таквог рада. Биће дат
осврт на предности коришћења рачунара у вртићу према развојним
аспектима. Нагласиће се нужне претпоставке за ширу примену
мултимедијалних образовних софтвера у вртићу. Такође, биће дат
приказ мултимедијалног образовног софтвера за учење првих
математичких појмова, који је експериментално проверен на
територији Војводине. У склопу софтвера који је представљен у
овом раду најмлађем кориснику пружа се могућност да испита своје
способности приликом употребе рачунара. Софтвер развија машту и
когнитивне и психо-моторне способности кориcника.
Експериментални резултати примене модела образовног софтвера
указују да је потребно развијати способности корисника приликом
примене рачунара како би се и ефекти учења повећали.
Кључне речи:
мултимедијални образовни софтвер, кориснички интерфејс,
рачунар, дете
|
Summary:
This paper represents an attempt of clarifying the ways in
which a computer can be used in working with pre-school
teachers. In the paper, we are going to point out main rules and
methods of this work. We are going to give a review on the
advantages of using the computer in kindergartens according to
the developmental aspects. We are going to stress necessary
assumptions for wide applications of the multimedia educational
software in the kindergarten. Also, we are going to show
multimedia educational software for learning first mathematical
terms which is experimentally done in the territory of
Vojvodina. Within the software represented in this paper, the
youngest users have possibility to examine their abilities using
the computer. Software develops imagination and cognitive
psycho-motor abilities of the users. Experimental results of the
application of the model of the educational software show that
it is necessary to develop abilities of users during application
to the computers, so that effects of learning can be enlarged.
Key words:
multimedia educational software, user interface, computer,
child |