Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXII, 2009/4, стр. 50-55
UDC 371.671.046.12

др Драгана Богавац, Учитељски факултет, Београд
Структура уџбеника у функцији трајних и применљивих знања

 

Резиме:


Савремени уџбеник треба да понуди богате садржаје разрађене кроз различите облике оспособљавања ученика, а истовремено да наставницима понуди простор за разноврсност примене поступака, наставних метода. Та концентрација могућности заиста потпуније одређује позицију ученика и наставника. Стога је изузетно значајно радити на оперативној функцији уџбеника. У раду је опсервиран интерактивно-функционални модел уџбеника који је у функцији трајних и применљивих знања, а истовремено омогућава да се остваре улоге наставника у процесу учења/наставе.

Кључне речи:
интерактивно функционални модел, позиција ученика, позиција наставника, знање

 

Summary:


A contemporary coursebook should offer rich contents worked out in different forms of students’ training, and at the same time to offer teachers space for diversity of actions’ applications of the teaching methods. This concentration of possibilities, really determines the position of students and teachers. This is why it is very important to work on the operational function of the coursebook. In the paper, we observed integrative-functional model of a coursebook which is in the function of continuous application of knowledge, and at the same time it enables realisation of the teachers’ role in the process of learning/teaching.

Key words:
interactive functional model, position of students, position of teachers, knowledge

   
 

Povratak na početnu stranicu