Резиме:
Савремени уџбеник треба да понуди богате
садржаје разрађене кроз различите облике оспособљавања ученика,
а истовремено да наставницима понуди простор за разноврсност
примене поступака, наставних метода. Та концентрација могућности
заиста потпуније одређује позицију ученика и наставника. Стога
је изузетно значајно радити на оперативној функцији уџбеника. У
раду је опсервиран интерактивно-функционални модел уџбеника који
је у функцији трајних и применљивих знања, а истовремено
омогућава да се остваре улоге наставника у процесу
учења/наставе.
Кључне речи:
интерактивно функционални модел, позиција ученика,
позиција наставника, знање
|
Summary:
A contemporary coursebook should offer rich contents worked out
in different forms of students’ training, and at the same time
to offer teachers space for diversity of actions’ applications
of the teaching methods. This concentration of possibilities,
really determines the position of students and teachers. This is
why it is very important to work on the operational function of
the coursebook. In the paper, we observed integrative-functional
model of a coursebook which is in the function of continuous
application of knowledge, and at the same time it enables
realisation of the teachers’ role in the process of
learning/teaching.
Key words:
interactive functional model, position of students,
position of teachers, knowledge
|