Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Биљана Стојановић, Дечји вртић „Пионир“, Јагодина
Квалитет комуникације васпитач – родитељ
као претпоставка успешног васпитног рада у вртићу

 

Резиме:


Квалитетни односи између васпитачa и родитеља у дечјем вртићу истински доприносе развоју детета и његовој психичкој стабилности. Познајући ову чињеницу, они морају уложити напоре да учине своју комуникацију пријатном и сврсисходном како би се она у најбољем светлу одразила на дете. Потреба детета да се ове важне особе у његовом животу међусобно слажу и уважавају је природна, јер оно много времена проводи у вртићу и та средина је за њега скоро једнако важна као и породична. Оно ту успоставља прве емоционалне везе са особама које нису чланови породице и ступа са њима у пријатељске односе, као и конфликте, проналази своје место у групи и очекује да буде вољено и прихваћено. Међутим, када у тој средини не осећа сигурност, то се одражава на његову целокупну личност и понашање.

Увиђајући значај успостављања позитивних односа између васпитача и родитеља, циљ овог рада је да се утврди у којој мери и на који начин квалитет комуникације између васпитача и родитеља утиче на васпитни рад у вртићу. Анализа резултата показала је да васпитачима за сарадњу највише одговара демократски тип родитеља, да схватају значај успостављања добрих односа са родитељима деце са којом раде и да под позитивном комуникацијом подразумевају однос у коме доминира обострано поштовање и поверење између родитеља и васпитача.

Кључне речи:
дечји вртић, улоге васпитача,
родитељ, комуникација

 

Summary:


Quality relations between pre-school teachers and parents in the kindergarten truly contribute to children’s development and psychical stability. Knowing this fact, they have to make efforts and make third communication pleasant and meaningful, so that it can be reflected to the child in a best way. The need of a child is that these two important persons in his life mutual get on and respect each other is natural, because the child spends too much time in the kindergarten and this environment is almost as important as family surroundings. It builds here first emotional connections with the people who are not members of the family and makes friends with them, as well as conflicts, finds his place in a group, finds its place and expects to be loved and accepted. But, when he does not feel security in that surrounding, it is reflected to his whole personality and behaviour.

Seeing the importance of making positive relations between pre-school teachers and parents, the aim of this paper is determination in which extent and how much this relation is reflected to the work in the kindergarten. The analysis ha shown that pre-school teachers mostly suit democratic type of parents, that they understand the importance of making good relations with the children’s parents, and that positive communication means the relation in which mutual respect dominates, s well as respect between parents and pre-school teachers.

Key words:
kindergarten, roles of pre-school teachers,
parent, commutation

   
 

Povratak na početnu stranicu