Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXI, 2008/4, стр. 79-90
UDC 371.694:004.4

Др Данијела Милошевић,
Маја Божовић,
Анђелија Митровић
Технички факултет, Чачак
Примена screencasting алата у настави

 

Резиме:


Савремени софверски алати за креирање туторијала, односно електронских приручника, пружају наставницима могућност да израде квалитетна интерактивна упуства за демонстрацију рада различитих софтверских апликација. Тако креирани електронски приручници могу се користити за обуку ученика, како у традиционалној настави у учионици, тако и као наставни материјал погодан за учење на даљину, при чему ученици сами бирају време приступа и темпо рада. У раду је дат упоредни преглед могућности два најчешће коришћена алата за креирање туторијала Adobe Captivate и Camtasia Studio. Након коришћења обе апликације за креирање наставног туторијала направљено је поређење перформанси према начину креирања презентације, могућности израде тестова у оквиру презентације, могућности снимања у различитим форматима, као и цени софтвера. У циљу лакшег избора погодног алата, дат је и критички осврт који будућим корисницима пружа драгоцена искуства за лакши избор и примену најпогоднијег алата.

Кључне речи:
софтверски алати, туторијал, screencasting,
е-учење, унапређење наставе

 

Summary:


Modern software tools for creating tutorials or software manuals, offer the possibility of building good interactive tutorials for demonstrating of work with different software applications to a number of teachers. Such electronic manuals can be used for educating students in traditional classroom teaching, as well as teaching materials suitable for distance learning, when students choose its own working hours and pace. This paper gives an overview of possibilities of two the most often used software tools for creating tutorials Adobe Captivate and Camtasia Studio. After using both applications for building tutorials, a comparision is performed by its characteristics according to the way of creating presentations, possibilities for creating quizzes and assesments, possibility of recording in different formats, as well as available prices. Aiming to easily choose the appropriate software tool, a critical aspects are given which should bring valuable experiences to future users for enabling easy choice and appliance of the most suitable tool.


Key words:
software tools, tutorial, screencasting, е-learning, teaching process improvement 

   
 

Povratak na početnu stranicu