Резиме:
Многи универзитети у свету су, у жељи да уједначе ниво знања
који се даје корисницима, уместо досадашње праксе по којој су
наставници путовали на друге факултете, увели праксу размене
идеја коришћењем телекомуникационе технологије. Учење на даљину
коришћењем компјутера, телекомуникација, кабловске телевизије
све се чешће примењује у образовању. Наиме, наставници држе
предавања на матичном факултету, а то се преноси путем интернета
на друге локације. Тиме је остварена дугогодишња намера
руководилаца у образовању да уместо људи путују идеје, што
знатно смањује материјалне трошкове факултета. Образовање на
даљину представља инструкциони начин рада са ученицима који не
захтева присуство ученика и предавача у истој просторији. У раду
се анализирају и стандарди знања наставника неопходних за
квалитетно коришћење интернет технологија.
Кључне речи и синтагме:
образовна технологија, интернет, мултимедија, образовање
на даљину
|
Summary:
Many universities in the world tend to make equal a level of
knowledge given to users. Instead of the praxis of professors
travelling to other faculties, they stated exchanging ideas by
using telecommunication technologies. Distant learning by using
a computer, telecommunicating, and cable TV are more and more
frequently used in education. This means that professors give
lectures at the faculties where they are employed and this is
transmitted by a computer to other locations. In this way, a
long term intention of the mangers in education has been
fulfilled, meaning that instead of people the ideas travel, and
this decreases material expenses of the faculty. Distant
learning represents an instructional way of work with students
which does not demand the presence of lecturers and students in
the same room. We are analyzing the standards of knowledge of
professors which are necessary for quality use of the Internet
technology.
Key words:
educational technology, the Internet, multimedia, distant
learning
|