Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXI, 2008/4, стр. 59-68
UDC 37.017.93 371.694:681.324

Др Данимир Мандић,
др Ивица Радовановић
Учитељски факултет, Београд
Наставник и мултимедијално учење

 

Резиме:


Многи универзитети у свету су, у жељи да уједначе ниво знања који се даје корисницима, уместо досадашње праксе по којој су наставници путовали на друге факултете, увели праксу размене идеја коришћењем телекомуникационе технологије. Учење на даљину коришћењем компјутера, телекомуникација, кабловске телевизије све се чешће примењује у образовању. Наиме, наставници држе предавања на матичном факултету, а то се преноси путем интернета на друге локације. Тиме је остварена дугогодишња намера руководилаца у образовању да уместо људи путују идеје, што знатно смањује материјалне трошкове факултета. Образовање на даљину представља инструкциони начин рада са ученицима који не захтева присуство ученика и предавача у истој просторији. У раду се анализирају и стандарди знања наставника неопходних за квалитетно коришћење интернет технологија.

Кључне речи и синтагме:
образовна технологија, интернет, мултимедија, образовање на даљину

 

Summary:


Many universities in the world tend to make equal a level of knowledge given to users. Instead of the praxis of professors travelling to other faculties, they stated exchanging ideas by using telecommunication technologies. Distant learning by using a computer, telecommunicating, and cable TV are more and more frequently used in education. This means that professors give lectures at the faculties where they are employed and this is transmitted by a computer to other locations. In this way, a long term intention of the mangers in education has been fulfilled, meaning that instead of people the ideas travel, and this decreases material expenses of the faculty. Distant learning represents an instructional way of work with students which does not demand the presence of lecturers and students in the same room. We are analyzing the standards of knowledge of professors which are necessary for quality use of the Internet technology. 

Key words:
educational technology, the Internet, multimedia, distant learning

   
 

Povratak na početnu stranicu