Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Вук Милатовић
Учитељски факултет, Београд
Методичка употребљивост библијске параболе

 

Резиме:


Аутор се у овом тексту бави природом параболе као књижевне врсте и облика приповедања у Новом завету. Прецизније речено, бави се методичком структуром новозаветне параболе, тј. успоставља аналогију између проблемско-истраживачког поступка у савременој настави књижевности, с једне, и поступка и функције причања у библијској параболи с друге стране. Библијска прича-парабола је веома инспиративна и подстицајна за откривање методичке функције причања, тј. за утврћивање поступка решавања одређеног проблема. Учење решавањем проблема помоћу новозаветне приче-параболе подударно је с проблемско-истраживачким поступком решавања проблема у настави књижевности.

Кључне речи:
парабола, библијска парабола, методика, проблемски приступ, методички поступак, новозаветна парабола

 

Summary:


In this paper, the author deals with the nature of parabola, as a literary sort and the form of telling in the New Testament. Precisely speaking, he deals with methodological structure of the New Testament parabola, i.e. he makes an anthology between problem-research approach in contemporary literary teaching, on one hand, and on the other, ways and functions of talking the Bible parabola. Biblical tale-parabola is very inspirational an encouraging for revealing methodological function of talking, i.e. for determining appraches of solving ceratin problems. Leaning by solving problems by the New Testament tale-parabola is matching from problem-research approach of solving problems in teaching literature.

Key words
:
parabola, Biblical parabola, Methodology, problem approach, methodological approach, The New testament parabola

   
 

Povratak na početnu stranicu