Резиме:
Аутор се у овом тексту бави природом параболе као књижевне врсте
и облика приповедања у Новом завету. Прецизније речено, бави се
методичком структуром новозаветне параболе, тј. успоставља
аналогију између проблемско-истраживачког поступка у савременој
настави књижевности, с једне, и поступка и функције причања у
библијској параболи с друге стране. Библијска прича-парабола је
веома инспиративна и подстицајна за откривање методичке функције
причања, тј. за утврћивање поступка решавања одређеног проблема.
Учење решавањем проблема помоћу новозаветне приче-параболе
подударно је с проблемско-истраживачким поступком решавања
проблема у настави књижевности.
Кључне речи:
парабола, библијска парабола, методика, проблемски
приступ, методички поступак, новозаветна парабола |
Summary:
In this paper, the author deals with the nature
of parabola, as a literary sort and the form of telling in the
New Testament. Precisely speaking, he deals with methodological
structure of the New Testament parabola, i.e. he makes an
anthology between problem-research approach in contemporary
literary teaching, on one hand, and on the other, ways and
functions of talking the Bible parabola. Biblical tale-parabola
is very inspirational an encouraging for revealing
methodological function of talking, i.e. for determining
appraches of solving ceratin problems. Leaning by solving
problems by the New Testament tale-parabola is matching from
problem-research approach of solving problems in teaching
literature.
Key words:
parabola, Biblical parabola, Methodology, problem approach,
methodological approach, The New testament parabola
|