Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Мр Срђан Огњановић,
Математичка гимназија, Београд
Оливера Тодоровић
Завод за унапређивање образовања и васпитања, Београд
Вредновање ученичких постигнућа из математике кроз екстерна тестирања

 

Резиме:


У свету се већ годинама спроводе екстерна тестирања из разних области, као објективни показатељ ученичких постигнућа. За предмет математика најпознатија међународна тестирања су TIMSS и PISA. Наша земља се укључила у ова тестирања 2003. године. Поред тога Министарство просвете је спровело два национална тестирања за ученике 3. (2004. г.) и 4. (2006. г.) разреда основне школе и тестирање ученика 8. (2006. г.) разреда основне школе у оквиру пројекта Предлог образовних стандарда за крај основног образовања. Завод за вредновање образовања и васпитања у сарадњи са Друштвом математичара Србије спровео је два тестирања ученика 4. разреда из математике у оквиру пројекта Израда годишњег теста 2007. и 2008. године. Сваке године Министарство просвете спроводи и један посебан облик екстерних тестирања у виду квалификационих испита и пријемних испита за упис у средње школе. Аутори овог рада су учествовали у већини ових пројеката, од њиховог осмишљавања, руковођења, писања, одабира и прегледања задатака, до у експертске анализе добијених резултата неком од статистичких метода. У овом раду су анализиране потребе за екстерним тестирањима и њихова објективност, као и могућност примене добијених резултата за унапређивање образовног процеса.

Кључне речи:
вредновање, математика, екстерна тестирања

 

Summary:


Extern testing from many fields has been going on in his world for several years, and they are an objective mark of students’ achievements. For Mathematics, the most famous international testing is Timss and Pisa. Our country took part in this testing in 2003. Also the Ministry of Education took two national testing for the third graders in 2004 and for the fourth graders in 2006 and the eighth graders in 2006, all within the project proposal of educational standards fro the end o primary school education. The institution for evaluating education and pedagogical work in cooperation with the Society of Mathematicians of Serbia took two testing of the fourth graders within the project Composition of the annual test 2007 and 2008. Every year, the Ministry o Education does a special form of extern testing in the form of entrance examinations for the Secondary school. Authors of this paper participated in most of these projects, from its creation, management, writing, choosing and test correction, and to expert analysis of the given results by some of the statistical methods. In this paper, we analysed some needs of extern testing and their objectivity as a possibility of application of the given results for improving the educational process.




Key words:
evaluation, matematic, externe testing 

   
 

Povratak na početnu stranicu