Резиме:
Дидактичко-методичку апаратуру у читанкама за млађе разреде
основне школе треба осмислити користећи као основу књижевне
чињенице и методичка усмерења, уз избор адекватних методичких
поступака као основу интерпретације књижевног текста и
различитих облика наставног рада. Коришћењем жанровских и
стваралачких методичких поступака као основе и усмерења за
анализу народних бајки дидактичко-методичка апаратура не може
бити формализована. Циљ овог рада је анализа примене методичких
усмерења и употребе адекватних методичких поступака, жанровских
и стваралачких, за моделирање дидактичко-методичке апаратуре у
постојећим читанкама. Колико су аутори читанки апаратуру
засновали на теоријским сазнањима, на књижевним чињеницама,
методичким усмерењима и изабрали један од адекватних методичких
поступака за обликовање апаратуре приказано је на примеру
народне бајке Чардак ни на небу ни на земљи у читанкама за трећи
разред основне школе у издању Завода за уџбенике, Креативног
центра, Народне књиге, Клета и Издавачке куће Драганић.
Кључне речи:
читанка, дидактичко-методичка апаратура, методички поступци,
књижевне чињенице/методичка усмерења
|
Summary:
Didactical-methodological apparatus of readers in the lower
grades o the primary school should be created with the bases of
literary facts and methodological directions, with the choice of
adequate methodological approaches as the bases of
interpretation of the literary text and different form of
teaching work. Using genre and creation methodological
approaches as the basis and direction for the analysis of folk
tales of didatic-methodoogical apparatus which cannot be
formalised. The aim of this paper is the analysis of application
of the adequate methodological approaches, genre and creation
ones, for modelling didactic-methodological apparatus in the
existing readers, The example of the tale Cardak ni na nebu ni
na zemlji in the readers for the third grade published by the
publishing houses Zavod za udzbenike Kreativni centar, Narodna
knjiga, Klet and Draganic, shows how much the authors based this
apparatus on the theoretical beliefs, literary facts,
methodological directions and used one of the adequate
methodological approaches for forming the apparatus.
Key words:
reader, didactic-methodological apparatus, methodological
approaches, literary facts, methodological directions
|