Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXI, 2008/4, стр. 102-112
UDC 82.09-398.2:371.3

Др Зорица Цветановић
Учитељски факултет, Београд
Интерпретација народне бајке у дидактичко-методичкој апаратури
у читанкама за млађе разреде основне школе

 

Резиме:


Дидактичко-методичку апаратуру у читанкама за млађе разреде основне школе треба осмислити користећи као основу књижевне чињенице и методичка усмерења, уз избор адекватних методичких поступака као основу интерпретације књижевног текста и различитих облика наставног рада. Коришћењем жанровских и стваралачких методичких поступака као основе и усмерења за анализу народних бајки дидактичко-методичка апаратура не може бити формализована. Циљ овог рада је анализа примене методичких усмерења и употребе адекватних методичких поступака, жанровских и стваралачких, за моделирање дидактичко-методичке апаратуре у постојећим читанкама. Колико су аутори читанки апаратуру засновали на теоријским сазнањима, на књижевним чињеницама, методичким усмерењима и изабрали један од адекватних методичких поступака за обликовање апаратуре приказано је на примеру народне бајке Чардак ни на небу ни на земљи у читанкама за трећи разред основне школе у издању Завода за уџбенике, Креативног центра, Народне књиге, Клета и Издавачке куће Драганић.  

Кључне речи:
читанка, дидактичко-методичка апаратура, методички поступци,
књижевне чињенице/методичка усмерења

 

Summary:


Didactical-methodological apparatus of readers in the lower grades o the primary school should be created with the bases of literary facts and methodological directions, with the choice of adequate methodological approaches as the bases of interpretation of the literary text and different form of teaching work. Using genre and creation methodological approaches as the basis and direction for the analysis of folk tales of didatic-methodoogical apparatus which cannot be formalised. The aim of this paper is the analysis of application of the adequate methodological approaches, genre and creation ones, for modelling didactic-methodological apparatus in the existing readers, The example of the tale Cardak ni na nebu ni na zemlji in the readers for the third grade published by the publishing houses Zavod za udzbenike Kreativni centar, Narodna knjiga, Klet and Draganic, shows how much the authors based this apparatus on the theoretical beliefs, literary facts, methodological directions and used one of the adequate methodological approaches for forming the apparatus.
 

Key words:
reader, didactic-methodological apparatus, methodological approaches, literary facts, methodological  directions

   
 

Povratak na početnu stranicu