Резиме:
Полазећи од потребе да стимулишемо развој елементарних музичких
способности на предшколском узрасту анализирали смо утицај
деловања два различита програма музичког васпитања (Актуелног и
Стимулативног). Поређењем добијених резултата дошли смо до
следећих закључака: Стимулативни програм музичког васпитања је
кроз своје циљеве, садржаје и задатке остварио доминантан утицај
на развој слушних и ритмичких способности на предшколском
узрасту, наспрам Актуелног програма музичког васпитања чији се
учинак није показао као довољно утицајан на развој истих.
Постоје докази да су тачне хипотезе које говоре о томе да ће се
јавити статистички значајна разлика у погледу слушне и ритмичке
дискриминације између деце која су била укључена у Стимулативни
програм музичког васпитања и Актуелни програм музичког васпитања
у дечјем вртићу. Важна импликација је да је коришћено уобичајено
тестирање Гордоновим тестом за процену елементарних музичких
способности,чијим резултатима смо и утврдили предвиђене разлике.
Кључне речи:
предшколски узраст, програми музичког васпитања,
елементарне музичке способности (слушне и ритмичке)
|
Summary:
Starting from the need to stimulate the development of the
elementary musical abilities at the pre-school age,we have
analized the influence of the perfomance of two different
programes of the musical education (current and stimulative).Comparing
the received results under the influence of the performance of
the given programes,we came to the next conclusions: The
stimulative programme of the musical education has through its
goals,contents and the tasks,made the dominant influence on the
development of the audio and rithmical abilities at the
pre-school age,on contrary to the Current programe of the
musical education whose efficiency has not shown as enough
influental to the development of the same. There are the
evidence that the hypothesis that show that a statistically
important difference speaking of the audio and rhytmical
discrimination among the children that were included in the
Stimulative programme of musical education and the Current
programe of musical education at the kindergarten.are true.The
very impotant implication was the fact that it had been used the
usuall testing by the Gordonžs test for the evaluation of the
elementary musical abilities,by which we had seen the foretold
differences.
Key words:
pre-school age,musical education programes,elementary
musical abilities (audio and rhytmical)
|