Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXI, 2008/4, стр. 91-101
UDC 373.2.016:78

Мр Габријела Грујић–Гарић
Учитељски факултет, Београд
Деловање на развој слушних и ритмичких способности под утицајем различитих програма музичког васпитања на предшколском  узрасту

 

Резиме:


Полазећи од потребе да стимулишемо развој елементарних музичких способности на предшколском узрасту анализирали смо утицај деловања два различита програма музичког васпитања (Актуелног и Стимулативног). Поређењем добијених резултата дошли смо до следећих закључака:  Стимулативни програм музичког васпитања је кроз своје циљеве, садржаје и задатке остварио доминантан утицај на развој слушних и ритмичких способности на предшколском узрасту, наспрам Актуелног програма музичког васпитања чији се учинак није показао као довољно утицајан на развој истих.  Постоје докази да су тачне хипотезе које говоре о томе да ће се јавити статистички значајна разлика у погледу слушне и ритмичке дискриминације између деце која су била укључена у Стимулативни програм музичког васпитања и Актуелни програм музичког васпитања у дечјем вртићу. Важна импликација је да је коришћено уобичајено тестирање Гордоновим тестом за процену елементарних музичких способности,чијим резултатима смо и утврдили предвиђене разлике.

Кључне речи:
предшколски узраст, програми музичког васпитања, елементарне музичке способности (слушне и ритмичке)

 

Summary:


Starting from the need to stimulate the development of the elementary musical abilities at the pre-school age,we have analized the influence of the perfomance of two different programes of the musical education (current and stimulative).Comparing the received results under the influence of the performance of the given programes,we came to the next conclusions: The stimulative programme of the musical education has through its goals,contents and the tasks,made the dominant influence on the development of the audio and rithmical abilities at the pre-school age,on contrary to the Current programe of the musical education whose efficiency has not shown as enough influental to the development of the same. There are the evidence that the hypothesis that show that a statistically important difference speaking of the audio and rhytmical discrimination among the children that were included in the Stimulative programme of musical education and the Current programe of musical education at the kindergarten.are true.The very impotant implication was the fact that it had been used the usuall testing by the Gordonžs test for the evaluation of the elementary musical abilities,by which we had seen the foretold differences.

Key words:
pre-school age,musical education programes,elementary musical abilities
(audio and rhytmical) 

   
 

Povratak na početnu stranicu