Резиме:
У раду је третиран проблем савлађивања програма математике код
деце са лаком менталном ретардацијом старијег школског узраста и
испитивања усклађености школских програмских захтева са
развојним потребама деце ове популације. У прикупљању података
током истраживања коришћен је олигофренолошки метод који
укључује процену савладаности програмских садржаја из
математике. Усвојеност програмских садржаја из математике
процењена је критеријумским тестом знања, посебно конструисаног
за потребе овог истраживања. Резултати истраживања указују да
успешност у савлађивању програма математике постиже 55.79%
испитаног узорка, што је недовољно да програмске захтеве
сматрамо примереним. Резултати добијени нашим истраживањем у
овој области, озбиљни су индикатори потребе измене, како
програмских садржаја, тако и метода рада, усмерених ка њиховом
усклађивању према развојним специфичностима популације деце са
лаком менталном ретардацијом.
Кључне речи:
савладаност програма математике, лака ментална ретардација |
Summary:
The aim of this study is problem of program overcome in
mathematics in the group of older school – age children with
mild mental retardation and inspecting compatibility of school
programs, with development necessaries of this population.
In compilation of references, it was use oligofrenological
method, which include estimate of overcoming math programs
acchivment. Adoptability of overcoming math programs was
estimate in knowladge test, especial construiting for this
research.
In accordance with the stated aims, tasks and hypothesis, by
analyzing the results we revealed that investigated children
with mild mental retardation show 55.79% efficiency, which means
that is not enough to believe that overcoming math programs are
adequate.
This resolts are serious indicators for modification of
overcoming math programs and work methods.
Key words:
mild mental retardation, overcoming math programs |