Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XIX, 2007/4, стр. 79-87
UDC 376.1-056.34:73/76(075.2)

Мирјана Јапунџа-Милисављевић
Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију, Београд
Социјална интеракција, школски успех и настава ликовне културе
деце с лаком менталном ретардацијом

 

Резиме:


Циљ истраживања односи се на испитивање квалитета развијености социјалне интеракције код деце с лаком менталном ретардацијом. Узорак обухвата 93 ученика II, III и IV разреда ОШ за децу с лаком менталном ретардацијом. Процена понашања извршена је ААМД скалом адаптивног понашања за децу и одрасле.

Добијени резултати указују нa чињеницу да је социјална незрелост и неодговорност присутна код више од половине испитиваног узорка. Добијена средња статистички значајна повезаност између социјалне интеракције и општег школског успеха говори о чињеници да успех у процесу едукације у великој мери корелира с понашањем као социјалним функционисањем деце с лаком менталном ретардацијом.

Кључне речи:
социјална интеракција, лака ментална ретардација, општи школски успех

 

Summary:


The goal of this research is related to exploring of quality development of social interaction at children with mild mental retardation. Sample contains 93 pupils of 2nd, 3ird and 4th grade of elementary school for children with mild mental retardation. Evaluation of behaviour is made by AAMD scale of adoptive behavior for children and adults. The results that we got point out the fact that a social immature and irresponsibility are founded at a half of participations. The results indicate that there is middle statistically significant difference between social interaction and general school success, that means the success in educational process is depending of behavior as social function of children with mild mental retardation.

 

Key words:
social interaction, mild mental retardation, general school success

   
 

Povratak na početnu stranicu