Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XIX, 2007/4, стр. 53-69
UDC 376-056.47:316.624

Др Едина Вејо,
Мр Изет Пехлић
Исламски педагошки факултет, Зеница
Школа као простор превенције поремећаја у понашању личности

 

Резиме:


Рад дискутира проблем школе и њеног одгојно-образовног збивања из једног новог, у сувременим токовима изузетно нужног угла – осјетљивости за све оно што се догађа у школи а што је битно у подручју настајања поремећаја у понашању младих.

Рад успоставља одређене терминолошке дистинкције у овом простору, развија приступ школи из угла социјалне педагогије, те истраживачким увидима пружа темељне оријентире у процесу довођења у везу квалитета функционирања младе особе и школског амбијента.

По својим дометима и методологији, рад се ситуира у подручје социјалне педагогије, знаности са изразитим мултидисциплинарним нагнућем и настојањем да хармонизира различите приступе који долазе из мноштва знанствених дисциплина које се баве тзв. помагачком професијом.

У истраживању је кориштен метод теоријске елаборације, Survey метод и метаистраживање. Помоћу методе теоријског елаборирања и метаистраживањем стечен је увид у дио постојећих домета социјалнопедагошког опсервирања школе, што је послужило као подлога за успостављање дистинкција и терминолошког фундирања проблема.

Помоћу Survey метода остварена је могућност емпријског сагледавања односа између квалитета живота младих и школског успјеха, квалитета живота и преферирања животних стилова.

Резултати истраживања казују да је могуће и изузетно потребно почети сагледавати школски „простор“ као изузетан ресурс креирања програма ојачавања младих људи, њиховог заштитног науспрот ризичном аспекту функционирања, те да је крајње вријеме да ови веома упозоравајући социјалнопедагошки увиди буду уграђени и у друге знанствене дисциплине које третирају школу – школску педагогију, дидактику, теорију курикулума.

Кључне речи:
школа, поремећаји у понашању, методе

 

Summary:


This paper is about the school and its pedagogical- educational orientation from the new, necessary point, and this is sensitivity to everything happening at school and what is important in the area of behaviour disorder of the young.

This paper makes certain terminological distinctions in this area, develops approach to school from the angle of social pedagogy and by the research gives foundation orientation in the process of the process of connecting functioning of the young person and school surrounding.

According to its aims and methodology, this paper gets into the area of social pedagogy, with great multidisciplinary preferences and tendency to harmonise different approaches coming from many scientific disciplines which deal with helping profession.

We used the method of theoretical elaboration in the research, Survey method and meta research. By the method of theoretical elaboration and meta research, we gained the picture of socio- pedagogical observation of school, which was the basis of making distinctions and terminological foundation of the problem.

Survey method made the possibility of empirical observation of the relation of the quality of life of the young and school grades, quality of life and life style preferences.

Results of the research show that it is possible and that is needed to observe school “space” as an important resource of creating programme of strengthening the young , their guard opposing the way of functioning, so that it is high time for these warning socio-pedagogical reviews be implemented into other scientific disciplines which treat school, school-pedagogy, didactics and curriculum theory.

 

 

 

Key words:
school, behaviour disorder, methods

   
 

Povratak na početnu stranicu