Резиме:
Образовање и настава су сложени, плуралистички и
мултидимензионални процеси. У току студирања и проучавања
андрагошких дисциплина студенти наставних факултета који се
припремају за васпитно/образовни и педагошки рад стичу не само
одређена знања, него развијају и одређене вредности и уверења
којима се формира њихова слика о суштини њихове улоге у
наставном раду. Ове вредности и уверења су чврсто повезане са
системом вредности и концептима и граде индивидуалне наставне
перспективе. Индивидуалне наставне перспективе у ствари одређују
карактеристике њиховог наставног рада. То су концепти или нека
врста лупе кроз коју студенти дефинишу њихов будући наставни
рад. Студенти не морају бити свесни ових својих концепата, али
управо они им одређују смернице и карактеристике активности у
настави. Сврха овог рада и овог истраживања била је утврђивање
индивидуалних наставник-перспектива према настави студената који
слушају педагогију и андрагогију у току студија па самим тим и
проучавају различитите стратегије које се заснивају на тим
концептима
Кључне речи:
индивидуалне наставне перспективе,
стратегије у настави |
Summary:
Education and teaching are complex, pluralist and multi-dimensional
processes. During learning and studying andragogical disciplines,
students of the teaching faculties who are being prepared for
pedagogical/educational work gain not only certain knowledge,
but they develop certain values and beliefs according to which
the picture of their essence in teaching process is formed.
These beliefs and values are strongly connected with the system
of values and concepts and they form individual teaching
perspectives. Individual teaching perspectives actually form
characteristics of their teaching work. Those are concepts or
some sort of magnifying glass through which students form their
future teaching work. Students need not be aware of these
concepts, but it is them which determine directions of
activities in work. The aim of this paper and this research has
been determination of individual teaching perspectives towards
teaching students who attend andragogy and pedagogy courses and
in this way they study different strategies which are based on
those concepts.
Key words:
individual teaching perspectives, strategies in teaching |