Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XIX, 2007/4, стр. 37-43
UDC 37.018.2

Др Милка Ољача
Филозофски факултет, Нови Сад
Савремени приступи проучавању индивидуалних наставних перспектива

 

Резиме:


Образовање и настава су сложени, плуралистички и мултидимензионални процеси. У току студирања и проучавања андрагошких дисциплина студенти наставних факултета који се припремају за васпитно/образовни и педагошки рад стичу не само одређена знања, него развијају и одређене вредности и уверења којима се формира њихова слика о суштини њихове улоге у наставном раду. Ове вредности и уверења су чврсто повезане са системом вредности и концептима и граде индивидуалне наставне перспективе. Индивидуалне наставне перспективе у ствари одређују карактеристике њиховог наставног рада. То су концепти или нека врста лупе кроз коју студенти дефинишу њихов будући наставни рад. Студенти не морају бити свесни ових својих концепата, али управо они им одређују смернице и карактеристике активности у настави. Сврха овог рада и овог истраживања била је утврђивање индивидуалних наставник-перспектива према настави студената који слушају педагогију и андрагогију у току студија па самим тим и проучавају различитите стратегије које се заснивају на тим концептима

Кључне речи:
индивидуалне наставне перспективе,
стратегије у настави

 

Summary:


Education and teaching are complex, pluralist and multi-dimensional processes. During learning and studying andragogical disciplines, students of the teaching faculties who are being prepared for pedagogical/educational work gain not only certain knowledge, but they develop certain values and beliefs according to which the picture of their essence in teaching process is formed. These beliefs and values are strongly connected with the system of values and concepts and they form individual teaching perspectives. Individual teaching perspectives actually form characteristics of their teaching work. Those are concepts or some sort of magnifying glass through which students form their future teaching work. Students need not be aware of these concepts, but it is them which determine directions of activities in work. The aim of this paper and this research has been determination of individual teaching perspectives towards teaching students who attend andragogy and pedagogy courses and in this way they study different strategies which are based on those concepts.
 

Key words:
individual teaching perspectives, strategies in teaching

   
 

Povratak na početnu stranicu