Резиме:
Професионалне компетенције наставника су одређене социјално-интеракционим
карактеристикама самог наставног процеса. Рад приказује основне
оквире за обликовање програма развоја комуникационе
компетентности наставника. Садржаји и наставни предмети из
области комуникологије постепено су укључивани у универзитетске
студијске програме за образовање наставника. Читави школски
системи су постали свеснији да је унапређивање наставникове
комуникационе компетентности један од предуслова адекватне
професионализације наставничке професије. Због специфичности
садржаја и великог (суштинског) значаја комуникационих вештина
за процес учења комуникације, рад приказује основне постулате за
наставу комуникације и компарира два програма. Анализиране су
могућности евалуације, а посебно тешкоће јер је евалуација
понашања неопходна у праћењу ефеката наставе комуникације.
Кључне речи:
наставник, комуникациона компетенција, интерперсонална
комуникациона компетентност, настава комуникације. |
Summary:
Teachers’ professional competencies are determinated by the
socio-interactive characteristics of the teaching process. The
basic framework to design of curriculum to teachers’
communication competence development is considered in the paper.
The contents of communicology and the courses from communicology
were included gradually at the university teacher education. The
whole school systems come to be more awareness of teachers’
communication competencies improvement as the one of the
prerequisites of the teachers’ professionalisation. Based on the
specific contents and great (essential) significance of the
communication skills in learning communication, this paper shows
the fundamental postulates of the teaching communication, and
compares two curriculums. The evaluation of teaching
communication is analyzed: especially we analyzed the
difficulties of behavioural evaluation as the necessary part of
the monitoring teaching communication effects.
Key words:
teacher, communication competencies, interpersonal
communication competencies, teaching communication. |