Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Мр Лидија Златић,
Учитељски факултет, Ужице
Др Драгана Бјекић
Tехнички факултет, Чачак
Настава комуникације у образовању наставника

 

Резиме:


Професионалне компетенције наставника су одређене социјално-интеракционим карактеристикама самог наставног процеса. Рад приказује основне оквире за обликовање програма развоја комуникационе компетентности наставника. Садржаји и наставни предмети из области комуникологије постепено су укључивани у универзитетске студијске програме за образовање наставника. Читави школски системи су постали свеснији да је унапређивање наставникове комуникационе компетентности један од предуслова адекватне професионализације наставничке професије. Због специфичности садржаја и великог (суштинског) значаја комуникационих вештина за процес учења комуникације, рад приказује основне постулате за наставу комуникације и компарира два програма. Анализиране су могућности евалуације, а посебно тешкоће јер је евалуација понашања неопходна у праћењу ефеката наставе комуникације.
 

Кључне речи:
наставник, комуникациона компетенција, интерперсонална комуникациона компетентност, настава комуникације.

 

Summary:


Teachers’ professional competencies are determinated by the socio-interactive characteristics of the teaching process. The basic framework to design of curriculum to teachers’ communication competence development is considered in the paper. The contents of communicology and the courses from communicology were included gradually at the university teacher education. The whole school systems come to be more awareness of teachers’ communication competencies improvement as the one of the prerequisites of the teachers’ professionalisation. Based on the specific contents and great (essential) significance of the communication skills in learning communication, this paper shows the fundamental postulates of the teaching communication, and compares two curriculums. The evaluation of teaching communication is analyzed: especially we analyzed the difficulties of behavioural evaluation as the necessary part of the monitoring teaching communication effects.

Key words:
teacher, communication competencies, interpersonal communication competencies, teaching communication.

   
 

Povratak na početnu stranicu