Резиме:
Образовни систем се мења и модификује због потреба савремених
људи. Школама су потребни наставници који су спремни да
прихватају промене. Будући инструктори наставника треба да се
усредсреди не само на професионално знање, већ у исто време и на
проблеме професионалног напретка. Професионално усавршавање у
многоме зависи од личности наставника. Компетенције наставника
које могу да се уоче унутар међусобних односа су квалитети који
карактеришу њену или његову емфатичну способност у оквиру
школског окружења.
Одговарајућа равнотежа треба да постоји између школске теорије и
праксе, јер једино на тај начин можемо да добијемо добро
припремљене наставнике. Пракса у школи може да буде заснована на
адаптацији, али треба да буде иновативна и рефлективна.
Практичан рад представља основу за анализу сопствене праксе и
пружа могућност коришћења емпиријског рада и може да буде
заснован на опсервацији рада другог наставника и, на тај начин,
развијању основних професионалних компетенција.
Емоције играју битну улогу у животу и зато је организовање
емотивних искустава за будуће наставнике значајно у смислу
развоја личности.
Сарадња наставника и родитеља је веома важна а школа би требало
да подржава родитеље у току развојног периода њиховог детета.
Студенти, будући наставници, у току семестра спремају кратко
едуактивно предавање за први родитељски састанак ђака првака.
Методичка припрема овог подухвата усредсређена је на
заинтересованост студената за ову идеју, бирање различитих тема
за сваког студента а под условом да је тема одговарајућа и за
узраст детета и потребе родитеља, дискутовањe метода
презентација и контролисање дужине предавања до 15 минута.
Студенти су углавном позитивно оценили овакав вид праксе и 47,6%
студентата је схватило колико је битно јавно обраћање јер су
тада били у центру пажње, а 78% је тврдило да је састанак
протекао у пријатној атмосфери. Веома им је било битно што су
успешно одржали састанак.
Рад указује на чињеницу да учење кроз активности базиране на
искуству мора да се одвија уз емоције, а за студенте је ово
важно јер одређује учење основних педагошких компетенција.
Кључне речи: |
Summary:
Educational system is being changed and modified owing to the
needs of modern people. School needs teachers eager to accept
changes. Future teacher trainers should focus at the same time
on professional knowledge and on the problems of professional
development Emotional experience is very important for future
teachers. Cooperation between teachers and parents is very
important and the school should support parents in their
children’s development. Students are given tasks to prepare
introductory lecture for the first parents’ meeting of the first
graders, and this praxis is very important and educative.
Key words:
educational system, trainers, professional competence,
cooperation, teachers, parents |