Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Мр Мирсада Љајић
Учитељски факултет, Београд Наставно одељење, Нови Пазар
Kонструктивно решавање конфликата између ученика и наставника

 

Резиме:


Међу главним учесницима васпитно-образовног процеса углавном се одвија интерперсонална комуникација која подразумева општење лицем у лице и, осим вербалне, укључује и невербалну компоненту. Једна од одлика педагошке комуникације је да је она висококонфликтна. Узроци конфликата могу бити у неусаглашености изговорених речи и невербалног понашања учесника комуникације. Такође, конфликти се могу унети споља од стране ученика, а и од наставника, могу настати одједном или се постепено гомилати. Ако се исправно каналишу, њихови исходи могу бити позитивни. Стога је важно упознати путеве, начине и мере које треба предузети у циљу успешног искорењивања конфликата.

У овом раду говоримо о суштини и природи конфликата који се јављају међу главним факторима васпитно-образовног рада и изналазимо стратегије њиховог конструктивног решавања.

Кључне речи:
школа, комуникација, интерперсонална комункација, конфликт, наставник, ученик

 

Summary:


The main participants of pedagogical-educational process mainly communicate interpersonally, which means communication face to face and this includes both verbal and non-verbal components. One of the features of pedagogical communication is that it is highly conflict. Causes of conflicts may be because of the inadequately pronounced words and non-verbal behaviour of the participants in communication. Also, conflicts can be introduced from outside by the students, and by teachers and they can be piled up. If they are adequately understood, their outcomes may be positive. This is why it is necessary to get to know the ways and measures which should be taken because of successful conflict resolution.

We discuss in this paper the essence and nature of conflicts appearing and constructive resolution.

 

 

Key words:
school, communication, interpersonal communication, conflict, teacher, student

   
 

Povratak na početnu stranicu