Резиме:
Обучавање наставника је специфичан посао који се у многоме
разликује од обуке студената. Приликом обучавања настаника много
је већи акценат на вештинама и способностима за ефикасно
коришћење знања.
Процес обуке је динамичан и мења се на сваком образовном нивоу.
Улога наставника у овом процецу зависи од професионалне
компетенције и креативности.
Главни недостатак традиционалног метода обуке наставника је
информатинви карактер, што значи да се различите информције
презентују у вези са разним темама, извлаче се закључци, дају се
гоотови модели и преимери интеракције а наставницим с указује на
важне професионалне теме.
Савремени начини обучаванња наставника почивају на одређеним
принципима. Креативне способности наставника треба да
представљају активности за решавање одређених врста ситуаиционих
проблема, а саморефлексијом наставници поноворазматрју своје
искуство током обуке и дискутуу са осталим учесницима.
Развој образовних потреба је још један од принципа и представља
изучавање скривених потреба и формуслиање нових образовних
потреба док ажурирање података резултата поучавања предаставља
принциш по коме наставници у току курса користе стечено занње,
вештине, навике и квалитете.
Интерактивно учење је учење базирано на интеракцији измедђу
наставника и студентата и представља трансформацију сопственог
искуства.
Постоји потреба за додатним обучавањем васпитача на предшколском
узрасту. Битно је укључивање родитеља у овај образовни процес.
На Универѕитету Климетнт Охридски се одвија настава
професионалног усавршавања настаника која у потпунсоти одговра
образовним потребама васпитача који раде са овом децом а на
захтев општина, региноналних центара и инспектората Министарства
образованња и спорта. Интерактивни семинар се одржава два дана у
којима се дискутује у вези са десетак тема.
Стратегије за образовање деце са посебним потребама су
формуслисане и објављене у брошури у којој се налазе и званичне
одредбе Министарства које се односе на прдшколско васпитање и
образовање, као и припреме и дискусије које се тичу ове
проблематике.
Кључне речи:
|
Summary:
The traditional model of teacher-training is informative. We are
going to analyse the drawbacks of this model. Also we are going
to present the role of the reflexive model. We are going to show
the main principles of the organization of teacher-training
programmes. The reflexive model is presented as an innovative
approach. We are going to deal with the essence of the
interactive teaching in the context of the reflexive model.
We are going to present an interactive seminar as a form of
training of teachers of children with special educational needs.
We will analyse approved interactive methods: the technique of
split poster, discussions based on separate topic cards, SWOT-analysis,
„Pyramid” method, „Panel discussions”, the method of open
sentences, debriefing and brain writing.
Key words:
training, traditional model, reflexive model, interaction,
interactive seminar |