Резиме:
С обзиром да целокупно друштво тежи информатизацији, логично је
да је ширење употребе рачунара у образовном процесу природан
след догађаја. Нове информатич ке технологије омогућавају
симулацију природног тока наставе у највећој могућој мери, при
чему се ствара такво окружење које ученику допушта да напредује
у оној мери у којој му то дозвољавају његове способности и
афинитети. У оквиру информатичких технологија у образовању,
један од најзначајнијих, уједно и најкомплекснијих путева,
којима је могуће остварити напредније, жељене циљеве у настави,
води путем примене образовних рачунарских софтвера. Приликом
креирања једног таквог софтвера аутор се суочава са низом
проблема и захтева, који су не само информатичке природе, већ су
често обојени и карактеристикама области за чије се потребе
софтвер креира. Образовни рачунарски софтвер све више постаје
незаобилазно наставно средство практично у свим наставним
дисциплинама. Математика, као једна од циљних области примене
образовног софтвера, пред ауторе поставља низ специфичних
захтева и проблема, карактеристичних како за проблематику којом
се бави, тако и за њој својствене методе и начине рада. На
питање како информатичка решења могу да допринесу повећању знања
математике, одговор је, пре свега, да се у настави и учењу
математике користи образовни рачунарски софтвер који на
оптималан начин испуњава постављене циљеве математичког
образовања. Уочавајући то, у раду су идентификовани главни
проблеми при пројектовању ОРС-а за потребе наставе математике, а
указује се и на могуће начине њиховог превазилажења.
Кључне речи:
образовни рачунарски софтвер,
математичко образовање,
наставни програм, вредновање ОРС-а
|
Summary:
Considering the fact that the whole society tends to become a
part of IT, it is logical that widening the use of computers in
education is a natural sequence. New IT enables stimulation of
the natural flow of teaching in the greatest extent, and such
surrounding is made to enable students to advance in the extent
his abilities and affinities let him. Within IT in education one
of the most important and at the same time the most complex
solutions is using educational software. Creating such software,
the author faces many problems and demands, not only concerning
computer issues, but as well the very subject ones. Computer
software is becoming more and more an integral part of all
teaching subjects. Mathematics is one of the target areas of
educational software application and it requires many particular
tasks and problem characteristic both for the issues it is
dealing with and specific methods and work methods. The question
is how some IT solutions can help Mathematics knowledge
increase, and the reply is that teaching and learning
mathematics people use educational software which fulfils aims
optimally. Observing this, main problems have been identified in
the paper, projecting ORC for the needs of teaching mathematics
and showing some ways for their overcoming.
Key words:
educational computer software,
mathematical education,
curriculum, evaluation of ORS |