Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Бранка Арсовић
Учитељски факултет, Ужице
Карактеристике и проблеми пројектовања образовног рачунарског софтвера
за потребе наставе математике

 

Резиме:


С обзиром да целокупно друштво тежи информатизацији, логично је да је ширење употребе рачунара у образовном процесу природан след догађаја. Нове информатич ке технологије омогућавају симулацију природног тока наставе у највећој могућој мери, при чему се ствара такво окружење које ученику допушта да напредује у оној мери у којој му то дозвољавају његове способности и афинитети. У оквиру информатичких технологија у образовању, један од најзначајнијих, уједно и најкомплекснијих путева, којима је могуће остварити напредније, жељене циљеве у настави, води путем примене образовних рачунарских софтвера. Приликом креирања једног таквог софтвера аутор се суочава са низом проблема и захтева, који су не само информатичке природе, већ су често обојени и карактеристикама области за чије се потребе софтвер креира. Образовни рачунарски софтвер све више постаје незаобилазно наставно средство практично у свим наставним дисциплинама. Математика, као једна од циљних области примене образовног софтвера, пред ауторе поставља низ специфичних захтева и проблема, карактеристичних како за проблематику којом се бави, тако и за њој својствене методе и начине рада. На питање како информатичка решења могу да допринесу повећању знања математике, одговор је, пре свега, да се у настави и учењу математике користи образовни рачунарски софтвер који на оптималан начин испуњава постављене циљеве математичког образовања. Уочавајући то, у раду су идентификовани главни проблеми при пројектовању ОРС-а за потребе наставе математике, а указује се и на могуће начине њиховог превазилажења.

Кључне речи:
образовни рачунарски софтвер,
математичко образовање,
наставни програм, вредновање ОРС-а

 

 

Summary:


Considering the fact that the whole society tends to become a part of IT, it is logical that widening the use of computers in education is a natural sequence. New IT enables stimulation of the natural flow of teaching in the greatest extent, and such surrounding is made to enable students to advance in the extent his abilities and affinities let him. Within IT in education one of the most important and at the same time the most complex solutions is using educational software. Creating such software, the author faces many problems and demands, not only concerning computer issues, but as well the very subject ones. Computer software is becoming more and more an integral part of all teaching subjects. Mathematics is one of the target areas of educational software application and it requires many particular tasks and problem characteristic both for the issues it is dealing with and specific methods and work methods. The question is how some IT solutions can help Mathematics knowledge increase, and the reply is that teaching and learning mathematics people use educational software which fulfils aims optimally. Observing this, main problems have been identified in the paper, projecting ORC for the needs of teaching mathematics and showing some ways for their overcoming.

 

 

 

 

 

Key words:
educational computer software,
mathematical education,
curriculum, evaluation of ORS

   
 

Povratak na početnu stranicu