Резиме:
У раду се анализира могућност промене одређених компоненти
личности ефикасном организацијом наставе. Представљен је део
резултата једногодишње експерименталне провере примене
респонсибилне и интерактивне наставе различитих нивоа сложености
у настави српског језика и познавања друштва у четвртом разреду
основне школе. Резултати су показали да су ученици
експерименталних група у којима је примењиван модел
респонсибилног васпитно - образовног рада постигли значајно боље
резултате на скали одговорности. Резултати овог истраживања,
између осталог имају и трансферну вредност, која се огледа у
могућности примене основних принципа реализације респонсибилног
васпитно - образовног рада у структури осталих активности школе
чија реализација подразумева значајно учешће ученика.
Кључне речи:
одговорност ученика, респонсибилна настава, интерактивна
настава, личност ученика
|
Summary:
This paper is about the possibilities of changing certain
components of personality by efficient organization of teaching.
There is a part of the results presented concerning a year
experimental checking of applying responsible, interactive
teaching of different levels in teaching Serbian and Natural and
Social Sciences in the fourth grade of the primary school. The
results have shown that participants of experimental groups in
which this model has been applied, achieved immensely better
results at the scale of responsibility. Results of this research
have transfer value, which is seen through possibilities of
applying basic principles of realization of
responsible-educational work in the structure of other
activities of the school in the structure of other activities of
the school which realization meant important participation of
students.
Key words:
responsibility of students, responsible teaching, interactive
teaching, personality of the student |