Резиме:
Концепт образовања за одрживи развој, као један од кључних
фактора промена у правцу остваривања одрживог развоја, предмет
је многобројних анализа и расправа на светском нивоу. За
формирање адекватних знања, ставова и добрих навика деце и
младих најзначајнију улогу има формално образовање на свим
нивоима, а посебно основна школа. У оквиру формалног образовања,
настава природе и друштва има потенцијал да буде значајно
средство у промовисању одрживог развоја. Због природе садржаја
који се у оквиру ње обрађују, ова област представља веома
погодан терен за развијање нове филозофије живота, односно за
формирање знања, ставова и навика ученика који би били у складу
са циљевима и вредностима концепта одрживог развоја. Неопходном
имплементацијом циљева из домена животне средине, социјалних
односа и одрживог начина живота, као сегмената образовања за
одрживи развој, у наставу природе и друштва тај потенцијал може
да се оваплоти.
Кључне речи:
одрживи развој, образовање за одрживи развој, настава природе и
друштва
|
Summary:
The concept of education for surviving development is one of the
key factors of changes in the direction of realising surviving
development, and it is the subject of many analyses and
discussions in the world. Forming adequate knowledge, attitudes
and good habits of children and the young, the most important
role is formal education at all levels, and particularly the
primary school. Within formal education, teaching Natural and
Social Sciences has got the potential to become an important
means of promoting surviving development. Because of nature of
contents which is being discussed, it is a very suitable area
for development new philosophy of life, i.e. forming knowledge,
attitudes and habits of students which could be in accordance
with aims and values of concepts of surviving development.
Necessary implementation of the aims concerning the environment,
social relations and surviving way of life, as well as segments
of education for serving development, teaching Natural and
Social Sciences can be integrated into them.
Key words:
surviving development, education for surviving development,
teaching natural and social sciences |