Др Јасмина Ковачевић,
Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију,
Београд
Др Ивица Радовановић, Учитељски
факултет, Београд
Ученик оштећеног слуха у редовној школи |
Резиме:
Аутори у раду указују на савремене тенденције у образовању деце
ометене у развоју кроз анализу неопходних услова за реализацију
нових модела рада. У раду су анализиране специфичности развоја и
могућности образовања деце оштећеног слуха. Описане су последице
примарног оштећења са основним претпоставкама за њихову
компензацију. Аутори посебно указују на значај познавања
законитости фунционисања глуве и наглуве деце укључене у систем
редовног васпитања и образовања и саветима и поступцима у раду
упућују наставнике како да, спајањем општих методичких и
сурдолошких принципа и правила рада, остваре ефикасније
образовање ученика оштећеног слуха.
Кључне речи:
дете оштећеног слуха, интеграција,
образовање ученика оштећеног слуха,
инклузија, редовна школа
|
Summary:
The authors of this paper point at contemporary tendencies in
educating children with difficulties in development through
analysis of necessary conditions for realisation of new models
of work. There are particularities of development analysed in
this paper as well as possibilities for education of these
children. There are consequences described concerning primary
impairment with basic assumptions for their compensation. The
authors particularly point at knowing the functioning of deaf
and half-deaf children included in the system of regular
pedagogical work and education with the given advice and
attitudes in work which direct teachers to match general
methodological and serological principles and order of work,
realise more efficient education of students with hearing
impairment.
Key words:
children with hearing impairment, integration, educating
children with hearing impairment, inclusion, regular school |