Резиме:
Претње које су се од осамдесетих година прошлог века надвиле над
физичким васпитањем подстакле су разне међународне иницијативе
да се даља "деструкција" физичког васпитања оконча. Расправе,
саопштења, резолуције, интернационализација проблема,
истраживања, конференције, самити, само су неки од облика
координисане активности, које су анализиране у овом раду и на
основу којих је сачињен предлог активности дисциплине и
професије у изградњи окружења физичког васпитања у Србији.
Афирмативну будућност физичког васпитања у Србији могуће је
изградити: поштовањем међународних интенција; одређењем мисије и
визије физичког васпитања; развојем и проактивним деловањем
дициплине и професије; израдом стандарда образовног постигнућа
ученика у физичком васпитању.
Кључне речи:
физичко васпитање, криза, међународне повеље,
окружење физичког васпитања у Србији
|
Summary:
There were some threats on physical education in the eighties of
the last century, and they encouraged a number of international
initiatives do end further "destruction" of physical education.
Quarrels, reports, resolutions, internationalisation of the
problem, research, conferences, and summits are only some of the
forms of coordinated activity, analysed in this paper and
according to which a proposal of activities was formed as well
as activities and profession in building surrounding of physical
education in Serbia. Affirmative future for physical education
in Serbia is possible to build: respecting international
intentions; determining the mission and vision of physical
education; developing pro active discipline in profession;
forming standards of educational achievement of students in
physical education.
Key words:
physical education, crisis, international awards,
surrounding of physical education in Serbia |