Резиме:
У овом раду разматрају се основне карактеристике повезаности
знања у настави математике и заступа становиште по ком је од
изузетног значаја за ученике у настави математике да им уз помоћ
адекватних садржаја наставе буде омогућено усвајање система
међусобно повезаних и условљених математичких знања и појмова.
Систем знања који се под одређеним условима може код ученика
формирати у настави математике, уколико се избором садржаја
наставе у наставном процесу омогући његово формирање, представља
стабилнији и логички доследнији систем знања у односу на било
коју другу област сазнавања у настави. Основу процеса повезивања
знања у настави математике, према основним поставкама теорије
развијајуће наставе, представља откривање саме предметне основе
исходишних математичких појмова, као што су однос између
величина, број, систем бројева, скуп и други.
Кључне речи:
настава математике, повезаност знања, активности повезивања
знања, научо-теоријска математичка знања
|
Summary:
This paper is about the basic characteristics of connection
between knowledge in mathematics and it is a great starting
point that those students in learning mathematics, with adequate
teaching contents, be able to adopt a system of mutually
connected and conditioned mathematical knowledge. A system of
knowledge which might be formed under some conditions in
teaching and learning mathematics, if the teaching contents
enables it in teaching process, it presents stable and logically
consequent system of knowledge in comparison to any other area
of knowledge in teaching and learning. The basis of the process
of connecting knowledge in teaching mathematics, according to
basic assumption of the theory of developing teaching,
represents revealing in teaching mathematics the very subject
basis of the results mathematical terms such as the relation
between the size, number, the system of numbers, group and
others.
Key words:
teaching mathematics, connectivity of knowledge, activities,
connecting knowledge, scientific-theoretical mathematical
knowledge |