Резиме:
Постојање стручне психолошке службе у музичким школама у Србији
последњих тридесет година представља одраз разумевања
специфичних развојних потреба музички надарене деце, као и увид
у неопходност интердисциплинарног приступа у систематском
праћењу и подстицању напредовања ученика музике. У односу на
послове које обавља стручни сарадник у школама општег
образовања, садржај задатака психолога у музичкој школи је
прилагођен специфичним циљевима, програму, организацији,
садржају рада и самом току школовања. Неки од типичних послова
психолога су: учешће у селекцији на пријемним испитима за
основну и средњу музичку школу, процена могућности за успешно
убрзано напредовање (акцелерација), пружање помоћи наставницима
у усклађивању узрасне зрелости ученика и програмских захтева,
решавање проблема треме приликом јавних наступа, психолошка
припрема за такмичење, праћење оптерећености ученика захтевима
двојног школовања, професионално (пре)усмеравање ученика средње
школе, учешће у решавању проблема у сарадњи на релацији
ученик-наставник-родитељ, помоћ наставницима у формулисању
педагошких стратегија "вођења" ученика, информисање родитеља о
могућностима и перспективама ученика и истраживачко-аналитички
рад у домену психологије музике.
Кључне речи:
стручни сарадник, психолог, музичка школа,
психологија музике
|
Summary:
The existence of expert psychological service in music schools
in Serbia in last 20 years has been the expression of
understanding specific developmental needs of musically gifted
children, as well as review of necessity of interdisciplinary
approach to systematic following and encouraging music students.
Compared to a similar position at schools of general education,
contents of tasks of psychologists in a music school is adjusted
to specific aims, curriculum, organisation, contents and the
very headway of education. Some of the typical psychologists’
tasks are: participation in selection of students at entrance
examinations for primary and secondary school, estimating
abilities for further development (acceleration), helping
teachers adjust age maturity of students and curricula, solving
the problem of jitters at pubic performances, psychological
preparations for competition, taking care of workload for
students attending both general and music school, professional
directing students of high school, cooperating in soloing some
problems in relation student-teacher-parent, helping teachers
formulate pedagogical strategies of "leading" students,
informing parents about possibilities and perspectives of
students and research analytical work in the domain of music
psychology.
Key words:
professional co-operator, psychologist, music school, music
psychology |