Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXIII, 2010/4, стр. 87-94
UDC 797.21-053.2  37.016:796

др Бранислав Јевтић, Факултет спорта и физичког васпитања, Београд Олимпијски комитет Србије
Обука пливања и безбедност на води у програму физичког васпитања

 

Резиме:


Учешће у моторичким активностима у води захтева овладаност вештином пливања и усвојености принципа безбедног понашања. Долазак до пливача је  један од циљева програма физичког васпитања и критријум за процену усвојености програма. Пливач је појединац који је: овладао вештином (пливања, роњења на дах, скок у воду), усвојио навике (понашања које су део самозаштита и стратегија опште безбедности у – и око водене средине), стекао знања (о пливању, самопроцене пливачке вештине и процена околности окружења за безбедно пливање), развио способности, који га чине мобилним и безбедним у води. Наставник разредне наставе се идентификује као могући реализотор обуке пливања и безбедности на води, а школа као институција у којој може доћи до остварење овог циља. Предмет овог рада је сама дефиниција пливача и концепт обуке пливања и безбедности на води који се може реализовати кроз наставу физичког васпитања.

Кључне речи:
физичко васпитање, обука пливања и безбедност на води, школа, наставник разредне наставе

 

Summary:


Participating in motor activities requires mastering the skill of swimming and adoption of principles of safe behaviour. Achieving the stadium of swimming is one of the aims of Physical Education Curriculum and one of the criteria for adoption of the programme. A swimmer is an individual who has mastered the skill of swimming, diving, jump into the water, has adopted he habits (behaviour which a part of self-protection and strategies of the general safety in and around the water area), gained knowledge (about swimming, self-estimation of the swimming skill and estimation of the surroundings for safe swimming, developed abilities which make him mobile and safe in water. A primary school teacher is identified a possible trainer of swimming and safety in water, and the school as an institution which can fulfil this aim. The subject of this paper is the very definition of a swimmer and the concept of training swimming and safety in water which can be realized in the Physical education classes.

Key words:
Physical education, training of swimming and safety on water, primary school teacher

   
 

Povratak na početnu stranicu