Резиме:
У раду је приказан начин добијања препорука за
креирање идеалног модела електронских курсева. Циљ истраживања
је утврђивање могућности примене техника „web mining-a“ и
анкетног истраживања при добијању препорука за креирање модела
идеалног електронског курса. Истраживање је спроведено у оквиру
moodle система за електронско учење на Техничком факултету у
Чачку. Добијени резултати дају основне смернице и препоруке при
креирању електронских курсева и указују на значај комбиновања
техника „web mining-a“ са анкетним истраживањем. Препоруке се
односе на број секција у курсу, одређене типове фајлова,
активности у оквиру курса на којима би корисници (студенти)
најактивније учествовали и сл. Резултати указују и на значајне
разлике између студената различитих година студија, а те разлике
чине препоруке за креаторе курсева. Осим тога, резултати могу
послужити и за евалуацију постојећих курсева и њихово
унапређење. Резултати указују на потребу даљег истраживања у
домену организовања активности у оквиру електронских курсева
које обезбеђују колаборативно учење.
Кључне речи:
електронски курс, web mining, анализа логова, анкета
|
Summary:
This paper is on the ways of getting recommendation for creating
an ideal model of electronic courses. The aim of the research is
determination of possibilities of techniques of “web mining“and
questionnaire research when getting recommendation for crating
the model of the ideal electronic course. The research has been
done within the Moodle system for electronic learning at the
Faculty for Technical Engineering in Cacak. The given results
give basic directions and recommendations for creating
electronic courses and point at the importance of combining
techniques of „web mining“with questionnaire research.
Recommendation refer to the number of sections in the course,
certain types o files, activities within the course in which
users will actively participate. The results point at the
significant changes between the students of different years of
study, and those differences make recommendations for creating
courses. Apart from this, results can serve for evaluation of
the existing courses and their improvement. The results point at
the need of further research in the domain of organising
activities within electronic courses which obtain collaborative
learning.
Key words:
electronic course, web mining, analysis of logs,
questionnaire
|