Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXIV, 2010/4, стр. 56-67
UDC 37.016:53

мр Мирко Г. Нагл,
др Душанка  Ж. Обадовић,
Шабачка гимназија, Шабац Департман за физику, ПМФ, Нови Сад

Научни метод и постигнуће ученика у настави физике

 

Резиме:

Нагомилавање научног материјала, услед убрзаног научно-технолошког развоја, захтева од савременог образовног система селекцију и развијање метода ефикасног учења. Циљ је стицање знања и вештина употребљивих за дужи низ година. Природне науке, а са њима и физика, предњачиле су у убрзаном развоју друштва чија су открића буквално мењала поглед на свет и догме претварала у истину. У раду је изложен један од могућих начина решавања проблема, употреба научног метода у настави физике. Метод је реализован на узорку од 30 и резултати поређени са 60 ученика. Анализа резултата финалног теста показује пораст постигнућа ученика експерименталног одељења. Резултати на тесту ретенције знања показују вишe постигнуће код ученика експерименталнe групе у односу на ученике из контролне. Током реализације наставе примећена је већа заинтересованост ученика за наставу, јер примена научног метода од  ученика прави малог проналазача, који ужива у открићу-спознаји. Тада и ученици и наставник забораве када је часа почео а кад завршио! Резултати увођења научног метода указују на потребу реализације наставе кроз научни метод која резултује вишим нивом и ретенцијом постигнућа усвојених знања. Усвајање метода омогућава функционалније знање које се може употребити и другим наукама као и  у свакодневном животу.

 

Кључне речи:
научни метод, настава физике, постигнуће ученика, функционалност знања

 

Summary:

Loading scientific material, due to the fast scientific-technological development, demands from the contemporary educational system selection and development of methods of efficient learning. The aim is gaining knowledge and skills which can be used in for many years. Natural sciences, including Physics have been advancing in the fast development of the society and which inventions have changed the view on the world and transformed dogmas into the truth. This paper is on one of the possible ways of solving problems, using a scientific method in teaching Physics. The method has been realized at the sample of 30 and the results have been compared with 60 students. The analysis of the result of the final test shows the raise of students’ achievements of the experimental class. The results on the test of knowledge retentions show better achievement of the students of the experimental group compared to students of the control group. During realisation of teaching, there has been greater interest of students for teaching, because application of the scientific method makes an inventor from a student, who enjoys discovery. This is when students and teachers forget when the lesson started and when it ended! Results of introducing the scientific method show the need of realization of teaching through the scientific method resulting in a higher level and retention of the development of the adopted knowledge. Adoption of methods enables more functional knowledge which can be used in other sciences as well as everyday life.

Key words:
scientific method, teaching Physics, Students’ achievement, functional knowledge

   
 

Povratak na početnu stranicu