мр Мирко Г. Нагл,
др Душанка Ж. Обадовић, Шабачка гимназија, Шабац Департман
за физику, ПМФ, Нови Сад Научни метод и
постигнуће ученика у настави физике |
Резиме:
Нагомилавање научног материјала, услед убрзаног
научно-технолошког развоја, захтева од савременог образовног
система селекцију и развијање метода ефикасног учења. Циљ је
стицање знања и вештина употребљивих за дужи низ година.
Природне науке, а са њима и физика, предњачиле су у убрзаном
развоју друштва чија су открића буквално мењала поглед на свет и
догме претварала у истину. У раду је изложен један од могућих
начина решавања проблема, употреба научног метода у настави
физике. Метод је реализован на узорку од 30 и резултати поређени
са 60 ученика. Анализа резултата финалног теста показује пораст
постигнућа ученика експерименталног одељења. Резултати на тесту
ретенције знања показују вишe постигнуће код ученика
експерименталнe групе у односу на ученике из контролне. Током
реализације наставе примећена је већа заинтересованост ученика
за наставу, јер примена научног метода од ученика прави малог
проналазача, који ужива у открићу-спознаји. Тада и ученици и
наставник забораве када је часа почео а кад завршио! Резултати
увођења научног метода указују на потребу реализације наставе
кроз научни метод која резултује вишим нивом и ретенцијом
постигнућа усвојених знања. Усвајање метода омогућава
функционалније знање које се може употребити и другим наукама
као и у свакодневном животу.
Кључне речи:
научни метод, настава физике, постигнуће ученика, функционалност
знања
|
Summary:
Loading scientific material, due to the fast
scientific-technological development, demands from the
contemporary educational system selection and development of
methods of efficient learning. The aim is gaining knowledge and
skills which can be used in for many years. Natural sciences,
including Physics have been advancing in the fast development of
the society and which inventions have changed the view on the
world and transformed dogmas into the truth. This paper is on
one of the possible ways of solving problems, using a scientific
method in teaching Physics. The method has been realized at the
sample of 30 and the results have been compared with 60
students. The analysis of the result of the final test shows the
raise of students’ achievements of the experimental class. The
results on the test of knowledge retentions show better
achievement of the students of the experimental group compared
to students of the control group. During realisation of
teaching, there has been greater interest of students for
teaching, because application of the scientific method makes an
inventor from a student, who enjoys discovery. This is when
students and teachers forget when the lesson started and when it
ended! Results of introducing the scientific method show the
need of realization of teaching through the scientific method
resulting in a higher level and retention of the development of
the adopted knowledge. Adoption of methods enables more
functional knowledge which can be used in other sciences as well
as everyday life.
Key words:
scientific method, teaching Physics, Students’ achievement,
functional knowledge
|