Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

др Невена Хаџи-Јованчић, Учитељски факултет, Београд
Улога наставе уметности у  светлу савремених тенденција у општем образовању

 

Резиме:

У многим стратегијама образовања за будућност указује се на важност повезивања когнитивних и емоционалних процеса. У том контексту, уметност и процеси учења у уметности се данас у свету све више препознају као сазнајне области од виталног значаја за хармоничан развој деце и младих. У нашем образовању уметности се третирају као наставна област у домену афективног а не сазнајног развоја или као допуна предметима из области друштвених наука, мање као битни чиниоци који учествују у избалансираном образовању комплетне личности. Стога је настала потреба да се  уметности у општем образовању сагледају из сасвим новог угла, примереног развојним потребама младих, јединственим вредностима које су својствене само уметности, као и изазовима двадесет првог века. Сагледавањем из новог угла, на основу јасно дефинисане улоге и функција уметности у општем образовању, обезбедио би се и нови, теоријски заснован, приступ настави уметности. Новим приступом успоставља се и нова образовна парадигма наставе уметности, која у први план ставља аутентичну когнитивну, развојну и креативну природу учења у уметности и / или помоћу уметности.

Кључне речи:
образовање у уметности и помоћу уметности, сазнајни, креативни и интегративни карактер уметности, функције уметности у општем образовању

 

Summary:

In many strategies for education for the future, the importance of connecting cognitive and emotional processes is stressed. In this context, art and the processes of learning in art are more and more recognized in the world today as cognitive fields viral for haromoeous development of the children and the young. In our education, art is treated as a teaching subject in the domain of affective, and not cognitive development, as a substitution to subjects of social sciences and less as important factors which participate in a balanced education of a complete personality. This is why there is the need arts in general education should be observed from the different angle, applicable to developmental needs of the young, unique values which are characteristic only for art, as well as challenges of the 21st century. Observing from the new angle, base on the clearly defined role and functions of art in general education, a new; theoretically based approach in teaching Art can be formed. New approach would make a new educational pararadigm of teaching art which puts authentic, cognitive, developmental and creative nature of learning art and/or by art.

 

Key words:
education in art and with the aid of art, cognitive, creative and integrative character of art, functions of art in general education

   
 

Povratak na početnu stranicu