Резиме:
У савременом друштву значај образовања је толико битан да је оно
постало једна од незаобилазних тема нашег доба. Образовање има
стратешку важност за економски и друштвени развој, за развијање
друштва које је засновано на знању. Да би образовање могло да дâ
такав допринос, неопходно је да систем образовања у једној земљи
буде квалитетан, доступан и равноправан. Свакако да је
демократија друштвена претпоставка за демократску трансформацију
образовања, о чему говори овај рад. Процес демократизације
једног друштва подразумева и демократизацију односа унутар
образовног система, a тиме ће се омогућити партиципација у
процесима промене образовања, омогућити учешће све деце неговати
демократски односи и уважавати сви актери у васпитно-образовном
процесу. Основа демократских односа треба да се базира на
поштовању свих у самом образовном процесу, без обзира на пол,
узраст, етничку, религијску или неку другу припадност.
Кључне речи:
демократизација, образовање, демократски односи, демократске
вредности
|
Summary:
In the contemporary world, the importance of education is so
important, that it has become one of the unavoidable topics of
our society. Education has strategic importance for the economic
and social development, doe developing society based on
knowledge. Education should give such contribution, but it is
necessary that the system of education in a country to become
the one of a good quality easily reached and equal. Democracy is
a social assumption for democratic transformation of education,
on which this paper is about. The process of democratization of
society means democratization of relations within the
educational system, and in this way participation in the
processes of change will be enabled, as well as participation of
all the children, and nourishing democratic relation and
respecting all actors in the pedagogical-educational process.
The foundation of democratic relations can be based on the
respect of all in the very educational process regardless of the
gender, age, ethnic, religious or any other belonging.
Key words:
democratisation of education, democratic relations,
democratic values
|