Резиме:
Савремена мултикултурална и мултијезична међународна заједница,
која је постала реалност нашег континента са тенденцијом
проширења почива на појединцима који су спремни да узму учешће у
интеркултуралној интеракцији на више језика. Еволуција
вишејезичног знања до различитих нивоа компетенције намеће
вишедимензионалне реформе у образовању са циљем интензивирања
наставе страних језика. Инкорпорација часова страног језика у
свакодневну наставу, почев од првог разреда основне школе, мора
постати неприкосновена парадигма у настави страних језика. У
овом раду ћемо покушати да укажемо на неопходне промене у
настави страних језика у школама, посебно у почетним разредима.
Реформа школства би осим измене наставних планова и програма,
структуре и организације наставе, садржаја и литературе,
методике и организације наставе у основним школама, морала да
обухвати и одговарајућу промену на универзитетима у циљу
оспособљавања наставног кадра у складу са новим приступом у
образовању деце. Крајњи циљ реформи школства мора бити улагање у
нове генерације које ће у најмлађем узрасту изградити адекватну
основу која ће им омогућити да се компетентно интегришу у
европско школство и да постану равроправни чланови европске
заједнице.
Кључне речи:
настава страних језика, примена савремених метода и средстава у
настави страних језика, учење страних језика код деце,
реформа школства
|
Summary:
Contemporary multi-cultural and multi-lingual international
community, which became a reality of our continent, with the
tendency of enlarging, is based on individuals who are ready to
participate in intercultural interaction in many languages.
Evolution of multi lingual knowledge to different levels of
competence poses multi-dimensional reforms in education with the
aim of intensifying the foreign language teaching. Incorporation
of lessons of foreign language in the every-day lessons,
starting from the first grade of the primary school, must become
and ultimate paradigm in teaching foreign languages. In this
paper, we are going to try to show necessary changes in teaching
foreign languages at schools, particularly in lower grades. The
reform of school, apart from changing curricula, structure and
organisation of teaching, contents and literature, Methodology
and organisation of school in primary schools, must include a
suitable change at universities with the aim of training the
teaching stuff in accordance with new approach to children
education. The final aim must be investing in new generations
which will make adequate basis for the youngest age and enable
them to completely integrate in the European school and to
become equal members of the European community.
Key words:
teaching foreign languages, application of contemporary
methods and means in teaching foreign languages, learning
foreign languages of children, reform of education
|