Резиме:
У овом раду се приказом неколико примера из наставне
праксе, истичу могућности основне школе да, ослањајући се на
сопствени развојни потенцијал, производи софтвер за примену у
настави. Такве развојне капацитете школа поседује пре свега у
наставном кадру. Приказани примери софтвера, производ су
тимског рада учитеља и стручњака за област интернет
технологија. Циљ оваквог начина рада је да наставници,
учествовањем у креирању образовног софтвера, добију прилику да
ближе упознају особине тог новог наставног медија. Омогућавање
активног учешћа ученицима у производњи овог новог медија за
наставу, представља један од важних задатака. Са друге стране,
наставници су у прилици и да бирају готов образовни софтвер
који им се на различите начине данас нуди. Очекујемо да им
искуство стечено у раду на креирању софтвера који користе у
настави, помогне при избору готовог образовног софтвера.
Одабир образовног софтвера, наставницима ће у многоме бити
олакшан када питање вредновања софтверских производа за
примену у настави, буде решено на нивоу образовног система
наше државе.
Кључне речи:
наставни медији, образовни софтвер, тимски рад
|
Summary:
Showing several examples from teaching praxis in this
paper, possibilities of a primary school are shown, concerning
relying on the own developmental potential in producing
software for application in teaching and learning. Those
developmental capacities are owned by school in a teaching
stuff. The shown examples of software are the product of a
team work of teachers and experts for the Internet
technologies. The aim of this work is that teachers
participating in creating ideational software get the chance
to be acquainted with the features of this new teaching media.
Enabling students to actively participate in creating this new
media for teaching and learning is one of the important tasks.
On the other hand, teachers have the possibility to choose
ready educational software, offered in a different way
nowadays. We are expecting that experience gained in creating
software will be useful in teaching and help them when
choosing new educational software. Choosing educational
software will be easier for teachers when they have to value
software products for application in teaching which is going
to be solved within the level of educational system of our
country.
Key words:
teaching media, decagonal software, team work
|