Резиме:
Овај рад се бави применом електонског учења уз помоћ софтверске
платформе Moodle у настави страних језика и има за циљ његово
представљање и популарисање међу наставницима страног језика.
Moodle је један од система за управљање учењем који све више
добија на популарности због једноставног коришћења, стабилности
система, отвореног кода (може се прилагођавати властитим
потребама) и може се бесплатно преузети са званичне Moodle веб
странице. У уводу рада се обрађује појам електронског учења и
учења на даљину, а затим се након кратког осврта на софтверске
платформе за примену е-учења методе, даје детаљнији преглед
могућности Moodle-а и указује на њихове предности и недостатке
са педагошког аспекта. Циљ овог рада је да прикаже које се
могућности нуде наставнику у креирању „on-line“ језичких курсева
како би се поспешила настава (пројектно учење, форум, вршњачко
оцењивање, провера знања, праћење активности корисника итд.), са
нарочитим освртом на могућности за избегавање фронталног облика
рада, а са активностима које интерактивно укључују ученике у
процес учења. Теоријске основе за примену савремених технологија
као што је Moodle се могу пронаћи у конструктивистичкој теорији
учења и теорији инструкционог дизајна и овим радом се оне
повезују са праксом у настави страних језика.
Кључне речи: електронско учење, системи за
управљање учењем, компјутери и настава језика,
конструктивистичка теорија учења, moodle
|
Summary:
This paper is on the application of electronic learning with the
aid of software platform in teaching foreign languages and has
the aim of its presenting and popularising because of the simple
use, stable system, open code (can be adjusted to own needs) and
can be taken for free from the offcial Moodle web page. In the
introduction of the paper, there is a term of electronic
learning and distant learning, and then after a short review on
software platforms for application of e-learning, there is a
more detailed review of the Moodle and its advantages and
disadvantages from the pedagogical aspect are observed. The aim
of this paper is showing possibilities which are offered to
teacher in creating “on-line“ language courses, so that teaching
can be enriched (project learning, forum, peer marking, checking
knowledge, following the activities of users), with the special
stress on possibilities for avoiding frontal form of work, with
the activities which interactively include students in the
process of learning. Theoretical bases for applying contemporary
technologies such as Moodle can be found in constructivist
theory of learning and the theory of instructional design and in
this paper they are connected with praxis in teaching foreign
languages.
Key words:
E-learning, systems for managing learning, computers and
teaching foreign languages, constructivist theory of learning,
Moodle
|