Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Слободан Д. Јовановић, Факултет за правне и пословне студије, Нови Сад
Значај морфолошке творбе речи у раду на лексици енглеског језика

 

Резиме:


Проблематика творбе речи као значајног елемента морфологије енглеског језика и вокабулар уопште представљају важну страну оживљеног интересовања за проучавање лексике, али исто тако постављају  сложене захтеве пред наставу. Управо стога, циљ овог рада је да допринесе стварању свести о нарастајућем значају енглеске морфологије и вокабулара. Мноштво извора и материјала, велики број светски познатих дела из лингвистике и примењене лингвистике, исходују уверењем о пресудној улози наставе и наставника. Колико год је дужан да буде адекватно образован и обучен, наставник мора и да је спреман да пружи све од себе у циљу задовољавања захтева савременог наставног процеса, у ком се оживљено интересовање за наставу морфологије и вокабулара јавља као тековина достигнућа лингвистичких и примењенолингвистичких истраживања и поновног опредељивања за комуникативно, али сада с усредсређивањем на оне који уче, на њихова интересовања и снажно увећане потребе. Интензивиране потребе објашњавају се богатим, разноврсним, можда најразуђенијим вокабуларом на свету; овим се подвлачи неопходност усвајања лексике језика који је недвосмислено већ постао глобално средство комуникације. Одлично владање језиком, педагошка подобност, способност да се осете и нагласе културолошки елементи, али и непоколебљива и неограничена воља – захтеви су које наставник мора да испуни да би успешно водио своје ученике њиховом, али и свом, жељеном циљу.

 

 

Кључне речи:
творба речи, вокабулар, продуктивност, избор из мноштва, улога наставника

 

Summary:


The issues of word formation as a significant aspect of the morphology of English  and vocabulary in general are an important feature of the existing revitalised interest in vocabulary study, as well as of the complex requirements of the teaching process in the light of such latest trends. The awareness of the growing importance of the morphology and vocabulary of English, an unprecedented mass of sources and materials treating these fields, in addition to a large number of well-known works in General Linguistics and Applied Linguistics, especially those devoting their full contents or important sections to the most significant features of the vocabulary of English,  reinforce the conclusion of how crucial  the teacher’s  role is,  his duty to be well educated and trained while also willing to invest every effort necessary to meet the requirements of the modern teaching process, opting  for the communicative aspect again but this time focusing on the learners, their interests and strongly increased needs. Intensified and still growing needs are also explained by the continual growth of a vocabulary which already is the richest,  most varied and  most copious in the world; this enhances the necessity of acquiring the lexis of a language that has clearly become a  global means of communication. This, in turn,  points to the issue of choice out of the limitless plenty as the priority task and a burden that, in the final analysis, again draw attention to the role of the teacher, with the quality teacher training being at the heart of the matter. Linguistic sophistication, pedagogical soundness, cultural sensitivity, practical skills, together with an unswaying will are required from the teacher to lead his students to their desired ultimate goals.

 
Key words
:
word formation, word building, the lexis, productivity, choice out of the limitless plenty, role of the teacher

   
 

Povratak na početnu stranicu