Резиме:
У свету су се бројна научна проучавања бавила питањем квалитета
институционалног предшколског васпитања и образовања.
Потврђено је да квалитет васпитно-образовних установа које
деца похађају у току предшколског периода значајно утиче на
развојне исходе код деце. Циљ овог чланка је да укаже на
методолошке специфичности у дефинисању квалитета предшколског
васпитања и на потребу да се најпре одреди шта се сматра
квалитетом рада предшколске установе, а да се затим приступи
вредновању и мерењу тог квалитета. Ова питања су актуелна у
Србији јер предстоји увођење вредновања/самовредновања
предшколских установа. У чланку су приказани различити
теоријско-методолошки приступи појму квалитета институционалног
предшколског васпитања. Приказани су реалитивистички и
структурално-процесуални приступ одређивању квалитета и описана
је Скала за процену предшколске средине (ECERS).
Кључне речи: одређивање квалитета
предшколског васпитања, вредновање квалитета рада предшколске
установе, ECERS, предшколски програм
|
Summary:
Various world researches have dealt with the issue of quality of
institutions pre-school pedagogical work and education. I has
been acknowledged that the quality of pedagogical-educational
institutions which children attend in the pre-school period,
significantly influence the developmental outcomes of children.
The aim o this paper is pointing at methodological
particularities in defining the quality of pre-school
pedagogical work and education. It has been determined that the
quality of pedagogical-educational institutions significantly
influences the developmental characteristics of children. The
aim of this paper is to point at the methodological
particularities in defining the quality of pre-school
pedagogical work and to determine first what is considered to be
the quality of work for a pre-school institutions, and then to
measure and evaluate this quality. These questions are actual in
Serbia, because, there is going to be evaluating,
self-evaluating of the ore-school institutions. There are
different theoretical-methodological approaches to the term o
quality of institutional pre-school pedagogical work. There are
relativistic and structural-processed approaches to
determination of the quality and the Scale for estimating the
pre-school environment has been described (ECERS).
Keywords:
determination of the quality of pre-school pedagogical work,
evaluation the quality of work of a pre-school institution,
ECERS, pre-school programme
|