Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

др Слободанка Гашић-Павишић, Институт за педагошка истраживања, Београд
Методолошки прoблеми у процењивању квалитета предшколског васпитања

 

Резиме:

У свету су се бројна научна проучавања бавила питањем квалитета институционалног предшколског васпитања и образовања.  Потврђено  је  да квалитет васпитно-образовних установа које деца похађају у току предшколског периода значајно утиче на  развојне исходе код деце. Циљ овог чланка је да укаже на методолошке специфичности у  дефинисању  квалитета предшколског васпитања и на потребу да се   најпре одреди шта се сматра квалитетом рада предшколске установе, а да се затим приступи вредновању и мерењу тог  квалитета. Ова питања су актуелна у Србији јер предстоји увођење вредновања/самовредновања  предшколских установа. У чланку  су приказани различити теоријско-методолошки приступи појму квалитета институционалног предшколског васпитања. Приказани су реалитивистички и структурално-процесуални приступ одређивању квалитета и описана је Скала за процену предшколске средине (ECERS).

Кључне речи:
одређивање квалитета предшколског васпитања, вредновање квалитета рада предшколске установе, ECERS, предшколски програм

 

Summary:

Various world researches have dealt with the issue of quality of institutions pre-school pedagogical work and education. I has been acknowledged that the quality of pedagogical-educational institutions which children attend in the pre-school period, significantly influence the developmental outcomes of children. The aim o this paper is pointing at methodological particularities in defining the quality of pre-school pedagogical work and education. It has been determined that the quality of pedagogical-educational institutions significantly influences the developmental characteristics of children. The aim of this paper is to point at the methodological particularities in defining the quality of pre-school pedagogical work and to determine first what is considered to be the quality of work for a pre-school institutions, and then to measure and evaluate this quality. These questions are actual in Serbia, because, there is going to be evaluating, self-evaluating of the ore-school institutions. There are different theoretical-methodological approaches to the term o quality of institutional pre-school pedagogical work. There are relativistic and structural-processed approaches to determination of the quality and the Scale for estimating the pre-school environment has been described (ECERS).

Keywords:
determination of the quality of pre-school pedagogical work, evaluation the quality of work of a pre-school institution, ECERS, pre-school programme

   
 

Povratak na početnu stranicu