Резиме:
Предмет интересовања су даровита деца из математике и њихово
учешће на такмичењима. У раду се расправља о предиспозицијама и
могућностима такмичења као васпитно-образовне методе, у циљу
подстицања способности и талената ученика за област у којој се
такмиче. Дат је и кратак осврт на улогу наставника при
идентификацији, усмеравању и подстицању ученика. Аутор
истовремено указује на неке од проблема који прате такмичења од
којих су најзначајнији организација, развијање интересовања,
припрема и рад са ученицима који се такмиче. Рад може помоћи
наставницима при планирању и организацији додатне наставе, али и
онима који су заинтересовани за унапређивање и истраживање
педагошких могућности такмичења.
Кључне речи:
такмичење, математика, даровити ученици, наставник, додатни рад |
Summary:
The subject of this paper is mathematically gifted children
and their participation at contests. Predispositions and
possibility for contests as educational-pedagogical methods are
discussed, with the aim of encouraging abilities and talents of
students for the area they compete in. Short review is given to
the role of the teacher for identification, direction and
encouraging students. The author points at the same time at some
problems which follow contests, and among them the most
important are organization, development of interests, and
preparation for work with students who are supposed to compete.
The paper can help teachers to plan and organize additional
teaching and those who are interested in improving and research
of pedagogical possibilities of contestants.
Key words:
contest, Mathematics, gifted students, teacher, additional
work |