Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XXI, 2008/3, стр. 69-74
UDC 37.036:78

Др Нада Ивановић
Факултет музичке уметности, Београд
Participation musique – развојна улога музике у образовању

 

Резиме:


Резултати вишедеценијских научних истраживања указују на чињеницу да музика има један од најсвеобухватнијих и најмоћнијих развојних потенцијала у контексту образовања, као и у развоју особе у целини. Истраживања прате утицај музике на психофизички развој од момента зачећа, у трудноћи, неонаталном периоду, предсколском и сколском узрасту, доба зрелости, до самог процеса умирања (музичка танатологија). У овом раду ће фокус посматрања бити усмерен ка осветљавању процеса који се одвијају код деце услед стицања музичког искуства одређене врсте. Одабрани примери су реализовани у пракси са школском децом различитог узраста и различитих националности и део су ауторкиног десетогодишњег истраживања и праксе. Музика, као специфични систем звучних надражаја је матерњи језик човека, те оптимални агенс развоја различитих когнитивних способности, што може резултирати високим општим академским учинком. Разумевање феномена музике, које чини се, никада неће бити потпуно, отвара врата оптимализацији образовног процеса чији је резултат креативна особа која животне изазове сматра позорницом стварања.

Кључне речи и синтагме:
музика, партиципација, образовање, комуникација, спознаја

 

Summary:


Results of many years’ scientific research show the fact, that music has one of the unique and most powerful developmental potentials in the context of education as well as development of the person in general. The research follows the influence of music on psycho-physical development from the moment of conception, during pregnancy, neonatal period, early years, school years, and mature years until the process of dying (musical tanatology). The focus of observation in this paper will be on enlightening the process developing by children because of gaining musical experience of a certain kind. Chosen examples are realized in praxis with the school children of different ages and nationalities and they are the part of ten years’ research of the author. Music, as a specific system of sound impulses is the mother tongue of the man, and this means optimal ingredient of development of different cognitive abilities, which may result in high academic score. Understanding of the phenomenon of music seems never to be complete and it opens the door of optimisation of an educational process and the result is a creative person who considers life challenges as a stage of creation.
 

Key words:
music, participation, education,
communication, revelation

   
 

Povratak na početnu stranicu