Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Снежана Влајковац
ОШ „Мара Јанковић“, Кусић
Примена компјутера у настави почетног читања и писања

 

Резиме:


Иновација у настави означава новину која се уноси у педагошку стварност. Једна од таквих новина је и увођење компјутера у наставу. Компјутер је средство за брзу и прецизну обраду, за савладавање и пренос огромног броја информација. Коришћењем компјутера ученик добија информацију о свом знању на сваком наставном кораку (секвенци). Компјутером се настава индивидуализује чиме се остварује један од најважнијих захтева савремене дидактике. Позиција наставника у наставном процесу битно се мења ширим коришћењем компјутера. Уместо предавачко-испитивачке улоге, којим се углавном исцрпљивао његов рад у класичној настави, тежиште његове активности прелази на припрему и организацију наставе. Примена компјутера у настави почетног читања и писања могла би бити веома разноврсна и богата, али за тако нешто не постоје одређени услови. Коришћење букварског софтвера у настави почетног читања и писања мора бити методички посебно организовано. Компјутер не би заузимао цео час, већ само један његов део, односно одређене сегменте часа. У свему томе нужно је нагласити: компјутер не може ни у ком случају заменити наставника, компјутер је само помоћно средство у настави почетног читања и писања.

 Кључне речи:
иновације, компјутер, букварски софтвер, настава почетног читања и писања

 

Summary:


Innovation in teaching means innovation in pedagogical reality. One of those innovations is introducing computers in teaching. Computer is the means of fast and precise processing, and transferring many pieces of information. Using computers, students get the information of his knowledge at each teaching step. Teaching is individualized by using the computer and one of the most important requirements of contemporary didactics. Position of the teacher in the teaching process is changed because of the use of computers. Instead of the role of a lecturer and examiner, in which his work has been exhausting in classical teaching, the focus is now on preparation and organisation of teaching. Application of computers in teaching initial reading and writing can be very versatile and rich, but there are no definite conditions for it. Using the reader software in teaching initial reading and writing must be methodologically specially designed. A computer will not take the whole lesson, but only one part, i.e. some segments. It is very important to stress: a computer cannot replace teacher, it is only additional means in initial teaching of reading and writing.
 


Key words:
innovations, computer, reader software, teaching initial reading and writing

   
 

Povratak na početnu stranicu