Резиме:
Иновација у настави означава новину која се уноси у педагошку
стварност. Једна од таквих новина је и увођење компјутера у
наставу. Компјутер је средство за брзу и прецизну обраду, за
савладавање и пренос огромног броја информација. Коришћењем
компјутера ученик добија информацију о свом знању на сваком
наставном кораку (секвенци). Компјутером се настава
индивидуализује чиме се остварује један од најважнијих захтева
савремене дидактике. Позиција наставника у наставном процесу
битно се мења ширим коришћењем компјутера. Уместо
предавачко-испитивачке улоге, којим се углавном исцрпљивао његов
рад у класичној настави, тежиште његове активности прелази на
припрему и организацију наставе. Примена компјутера у настави
почетног читања и писања могла би бити веома разноврсна и
богата, али за тако нешто не постоје одређени услови. Коришћење
букварског софтвера у настави почетног читања и писања мора бити
методички посебно организовано. Компјутер не би заузимао цео
час, већ само један његов део, односно одређене сегменте часа. У
свему томе нужно је нагласити: компјутер не може ни у ком
случају заменити наставника, компјутер је само помоћно средство
у настави почетног читања и писања.
Кључне речи:
иновације, компјутер, букварски софтвер, настава почетног читања
и писања
|
Summary:
Innovation in teaching means innovation in pedagogical reality.
One of those innovations is introducing computers in teaching.
Computer is the means of fast and precise processing, and
transferring many pieces of information. Using computers,
students get the information of his knowledge at each teaching
step. Teaching is individualized by using the computer and one
of the most important requirements of contemporary didactics.
Position of the teacher in the teaching process is changed
because of the use of computers. Instead of the role of a
lecturer and examiner, in which his work has been exhausting in
classical teaching, the focus is now on preparation and
organisation of teaching. Application of computers in teaching
initial reading and writing can be very versatile and rich, but
there are no definite conditions for it. Using the reader
software in teaching initial reading and writing must be
methodologically specially designed. A computer will not take
the whole lesson, but only one part, i.e. some segments. It is
very important to stress: a computer cannot replace teacher, it
is only additional means in initial teaching of reading and
writing.
Key words:
innovations, computer, reader software, teaching initial
reading and writing
|