Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Мр Веселин И. Мићановић
Филозофски факултет, Никшић
Meсто и улога рачунара у почетној настави математике

 

Резиме:


У раду су исказане могућности примене рачунара у изучавању математичких садржаја у почетној настави математике. Посебно место примени рачунара, као једног од најсавременијих техничких достигнућа, у процесу преношења математичких знања проистиче из савремених трансформација почетне наставе математике. Рачунар у процесу реализације математичких садржаја у млађим разредима основне школе нуди велике могућности коришћења како за наставнике тако и за ученике. Он омогућава већи ниво индивидуализације наставног процеса. Организација почетне наставе математике уз примену рачунара тренутно представља једну новину у наставној пракси, у нашем образовном систему још неистражену. Наведени су неки од основних захтева којих се морају придржавати наставници при припремању садржинских секвенци на рачунару, а представљен је и модел дидактичког обликовања наставног садржаја у садржинске секвенце. Представљена су и два модела примене рачунара у реализацији математичких садржаја у почетној настави математике, а чија је основна функција да наставу математике учине примјеренијом реалним потребама и могућностима ученика.

Кључне речи:
рачунар, почетна настава математике, наставник, ученик, математички садржај

 

Summary:


This paper is about possible application of computers in calculating mathematics contents in initial mathematics teaching. A special place of application of computers, as one of the contemporary technical achievements, in the process of transferring mathematical knowledge comes from contemporary transformations of initial mathematics teaching. A computer, in the process of realisation mathematical contents in lower grades of primary school offers great possibilities for using both for teachers and for students. It enables a greater level of individualization of the teaching process. Organisation of initial teaching mathematics with application of computers, presents one of the innovations in the teaching practice, which is still undiscovered in our eduationonal process. Some of the basic requirements have been stated which teachers should stick to when thy prepare contents sequences at the computer, and a didactic model of forming teaching contents has been made when put into contents’ sequences. Two models of application of computers have been presented in realization of Mathematics contents in initial teaching mathematics, and their basic function is to make teaching mathematics more appropriate to the real needs and possibilities of students.

Key words:
computer, initial mathematical teaching, teacher, student, mathematics’ contents

   
 

Povratak na početnu stranicu