Резиме:
У раду су исказане могућности примене рачунара у изучавању
математичких садржаја у почетној настави математике. Посебно
место примени рачунара, као једног од најсавременијих техничких
достигнућа, у процесу преношења математичких знања проистиче из
савремених трансформација почетне наставе математике. Рачунар у
процесу реализације математичких садржаја у млађим разредима
основне школе нуди велике могућности коришћења како за
наставнике тако и за ученике. Он омогућава већи ниво
индивидуализације наставног процеса. Организација почетне
наставе математике уз примену рачунара тренутно представља једну
новину у наставној пракси, у нашем образовном систему још
неистражену. Наведени су неки од основних захтева којих се
морају придржавати наставници при припремању садржинских
секвенци на рачунару, а представљен је и модел дидактичког
обликовања наставног садржаја у садржинске секвенце.
Представљена су и два модела примене рачунара у реализацији
математичких садржаја у почетној настави математике, а чија је
основна функција да наставу математике учине примјеренијом
реалним потребама и могућностима ученика.
Кључне речи:
рачунар, почетна настава математике, наставник, ученик,
математички садржај
|
Summary:
This paper is about possible application of computers in
calculating mathematics contents in initial mathematics
teaching. A special place of application of computers, as one of
the contemporary technical achievements, in the process of
transferring mathematical knowledge comes from contemporary
transformations of initial mathematics teaching. A computer, in
the process of realisation mathematical contents in lower grades
of primary school offers great possibilities for using both for
teachers and for students. It enables a greater level of
individualization of the teaching process. Organisation of
initial teaching mathematics with application of computers,
presents one of the innovations in the teaching practice, which
is still undiscovered in our eduationonal process. Some of the
basic requirements have been stated which teachers should stick
to when thy prepare contents sequences at the computer, and a
didactic model of forming teaching contents has been made when
put into contents’ sequences. Two models of application of
computers have been presented in realization of Mathematics
contents in initial teaching mathematics, and their basic
function is to make teaching mathematics more appropriate to the
real needs and possibilities of students.
Key words:
computer, initial mathematical teaching, teacher, student,
mathematics’ contents
|