Резиме:
У овом раду се проучавају карактеристике радионичког начина
учења граматике у основној школи. Полази се од чињенице да су
савременој настави граматике добродошле оне методичке концепције
које афирмишу лично ангажовање и самосталан рад ученика, а затим
се разматра радионички приступ као могуће методичко решење за
проблем пасивности ученика у настави граматике.
Посебна пажња посвећена је поступку припремања сценарија од
чијег квалитета умногоме зависи успех радионице. Акценат је
стављен на занимљиве и смислене активности, мотивисање ученика,
измењену улогу наставника и рад у малим кооперативним групама у
којима се ученици ослобађају клишеа, шаблонског и стереотипног
рада и преузимају властиту одговорност за решавање одређеног
граматичког проблема.
Циљ рада је да се укаже на значај обогаћивања наставе граматике
свежим методичким приступима, попут радионичког поступка којим
се ученици доводе у ситуацију да граматичка знања стичу
самосталним радом.
Кључне речи:
граматика, радионица, кооперативно учење |
Summary:
This paper is about characteristics of workshop ways of learning
grammar in the primary school. We are starting from the point
that contemporary teaching grammar welcomes methodological
concepts which affirm personal involvement and individual work
of students, and then workshop approach is analysed as possible
methodological solution for the problem of students being
passive in grammar classes.
Special attention is paid to the approach of preparing a
scenario upon which quality the success of a workshop depends a
lot. The accent is put to interesting and organized activities,
motivating students, changed role of a teacher and work in small
cooperative groups in which students are free from clichés and
stereotypical work and they take own responsibility for solving
certain grammatical problems.
The aim of this paper is to show the importance of teaching
enrichment with fresh methodological approach such as
methodological approach in which students gain their grammatical
knowledge by individual work.
Key words:
grammar, workshop, scenario, cooperative learning |