Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XIX, 2007/3, стр. 98-105
UDC 37.016:808.5

Мр Зорица Јоцић
Министарство просвете и спорта, Школска управа Ваљевo
Учење граматике кроз радионички приступ

 

Резиме:


У овом раду се проучавају карактеристике радионичког начина учења граматике у основној школи. Полази се од чињенице да су савременој настави граматике добродошле оне методичке концепције које афирмишу лично ангажовање и самосталан рад ученика, а затим се разматра радионички приступ као могуће методичко решење за проблем пасивности ученика у настави граматике.

Посебна пажња посвећена је поступку припремања сценарија од чијег квалитета умногоме зависи успех радионице. Акценат је стављен на занимљиве и смислене активности, мотивисање ученика, измењену улогу наставника и рад у малим кооперативним групама у којима се ученици ослобађају клишеа, шаблонског и стереотипног рада и преузимају властиту одговорност за решавање одређеног граматичког проблема.

Циљ рада је да се укаже на значај обогаћивања наставе граматике свежим методичким приступима, попут радионичког поступка којим се ученици доводе у ситуацију да граматичка знања стичу самосталним радом.

Кључне речи:
граматика, радионица, кооперативно учење

 

Summary:


This paper is about characteristics of workshop ways of learning grammar in the primary school. We are starting from the point that contemporary teaching grammar welcomes methodological concepts which affirm personal involvement and individual work of students, and then workshop approach is analysed as possible methodological solution for the problem of students being passive in grammar classes.

Special attention is paid to the approach of preparing a scenario upon which quality the success of a workshop depends a lot. The accent is put to interesting and organized activities, motivating students, changed role of a teacher and work in small cooperative groups in which students are free from clichés and stereotypical work and they take own responsibility for solving certain grammatical problems.


The aim of this paper is to show the importance of teaching enrichment with fresh methodological approach such as methodological approach in which students gain their grammatical knowledge by individual work.

Key words:
grammar, workshop, scenario, cooperative learning

   
 

Povratak na početnu stranicu