Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XIX, 2007/3, стр. 75-83
UDC 371.214.46:82(075)

Мр Зорица Цветановић
Учитељски факултет, Београд
Дидактичко-методичка апаратура у читанкама за млађе разреде основне школе
– структура и функција

 

Резиме:


Дидактичко-методичка апаратура веома је значајан део сваке читанке, без које би она била збирка текстова или литерарна антологија. Основни задатак дидактичко-методичке апаратуре је да помогне ученицима да усвоје одређена знања, истражују и развијају сопствено мишљење да би могли сами да закључују и просуђују. Осмишљавањем и структуриисањем дидактичко-методичке апаратуре аутори усмеравају наставни процес, утичу на реализацију програмских садржаја, подстичу ученике на стваралачки и креативан рад и васпитно делују. Због тога је веома важно овај део читанке припремати користећи најновија сазнања из теорије књижевности, лингвистике, културе говора као основу и савремена дидактичка и методичка знања. Циљ рада је да прикаже структуру и функционалност дидактичко-методичке апаратуре у читанкама, њену улогу у развијању личности ученика.

Кључне речи:
ученик, читанка,
дидактичко-методичка апаратура

 

 

Summary:


Didactic-methodological apparatus is a very important part of each reader, without which it would be a collection of texts or literary analogy. The basic task of didactic-methodological apparatus is helping students adopt cretin knowledge, research and develop own thought, so that they can give conclusions and realize cretin matters. Creating and structuring didactic-methodological apparatus, the authors direct a teaching process, influence the realisation of programme contents, encourage students for creative work and have a pedagogical role. This is why it is very important to prepare this part of the reader using the latest knowledge from the theory of literature, linguistics, culture of speech as a basis of contemporary didactic knowledge. The aim of the paper is to shoe structure and function of didactic-methodological apparatus in readers, its role in development of students’ personality.


Key words
:
student, reader,
didactic-methodological apparatus

   
 

Povratak na početnu stranicu