Резиме:
Дидактичко-методичка апаратура веома је значајан део сваке
читанке, без које би она била збирка текстова или литерарна
антологија. Основни задатак дидактичко-методичке апаратуре је да
помогне ученицима да усвоје одређена знања, истражују и
развијају сопствено мишљење да би могли сами да закључују и
просуђују. Осмишљавањем и структуриисањем дидактичко-методичке
апаратуре аутори усмеравају наставни процес, утичу на
реализацију програмских садржаја, подстичу ученике на
стваралачки и креативан рад и васпитно делују. Због тога је
веома важно овај део читанке припремати користећи најновија
сазнања из теорије књижевности, лингвистике, културе говора као
основу и савремена дидактичка и методичка знања. Циљ рада је да
прикаже структуру и функционалност дидактичко-методичке
апаратуре у читанкама, њену улогу у развијању личности ученика.
Кључне речи:
ученик, читанка,
дидактичко-методичка апаратура
|
Summary:
Didactic-methodological apparatus is a very important part of
each reader, without which it would be a collection of texts or
literary analogy. The basic task of didactic-methodological
apparatus is helping students adopt cretin knowledge, research
and develop own thought, so that they can give conclusions and
realize cretin matters. Creating and structuring didactic-methodological
apparatus, the authors direct a teaching process, influence the
realisation of programme contents, encourage students for
creative work and have a pedagogical role. This is why it is
very important to prepare this part of the reader using the
latest knowledge from the theory of literature, linguistics,
culture of speech as a basis of contemporary didactic knowledge.
The aim of the paper is to shoe structure and function of
didactic-methodological apparatus in readers, its role in
development of students’ personality.
Key words:
student, reader,
didactic-methodological apparatus |