Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад


Иновације у настави, XIX, 2007/3, стр. 51-60
UDC 371.212.7(497.11)„2007”

Др Радован Антонијевић
Филозофски факултет, Београд
Контекстуални услови наставе и учења у оквиру студије TIMSS 2007

 

Резиме:


У раду се разматрају основне карактеристике контекстуалних услова наставе и учења у основној школи, на основу концепције контекста наставе и учења заступљене у оквиру међународног истраживања TIMSS 2007. Кључна интенција TIMSS 2007 истраживања састоји се управо у томе што омогућава сагледавање сложеног односа између постигнућа ученика и контекста курикулума, школских и породичних услова и ставова ученика о настави и учењу, а омогућава и поређење постигнућа између појединих земаља, као и праћење промена у постигнућу популације ученика четвртог и осмог разреда одређене земље која је учесник у више циклуса овог истраживања. У раду се разматрају и основни методолошки услови и могућности коришћења резултата истраживања контекстуалних услова наставе и учења у оквиру пробног TIMSS 2007 истраживања које је реализовано у Србији 2006. године. Такође, представљени су детаљно и узорци пробног и главног истраживања TIMSS 2007, у који су укључени ученици осмог разреда основне школе у Србији. Реализација пробног и главног истраживања TIMSS 2007 у Србији пружа широк спектар могућности за проучавање основних карактеристика, улоге и значаја школских и ваншколских услова који утичу на постигнуће ученика осмог разреда у нашој земљи, односно услова наставе и учења у области математике и природних наука.

Кључне речи:
TIMSS 2007, настава, учење,
контекст наставе и учења

 

Summary:


This paper is about the basic characteristics of contextual conditions of teaching and learning in the primary school, according to the conception of the context of teaching and learning placed within the international research TIMSS 2007. The key intention of TIMSS 2007 research is exactly the issue which will enable observing a complex relation between students’ achievements and the curriculum context, school and family conditions and attitudes of students towards teaching and learning and it enables comparison of results between certain countries, and following changes in achievements of certain countries and following changes in achievements of population of students of the fourth and eighth grade of the certain country, it is the participant of research. This paper is about basic methodological conditions and possibilities of use results of the research of contextual conditions of teaching and learning within trial TIMSS 2007 research, realized in Serbia in 2006. Also, there are details of trial and main research of TIMSS 2007, in which students of the eighth grade of the primary school are included. Realisation of trial and main research TIMSS 2007 in Serbia offers a wide range of studying basic characteristics, role and importance of school and out of school conditions which influence achievements of the students of the eighth grade in our countries, i.e. conditions of teaching and learning in the field of mathematics and natural sciences.

Key words:
TIMSS 2007, teaching, learning,
context of teaching and learning

   
 

Povratak na početnu stranicu