Резиме:
Увођење информатичких стандарда у образовање није чин једног
тренутка, већ процес у коме учествују сви судионици
одгојно-образовног процеса и у који су укључени сви аспекти
наставе и одгојно-образовног окружења. Дакле, то се не може
постићи пуким наметањем акта или стандарда који ће се
имплементирати у школама.
Увођење информатичких стандарда мора обухватити читав
одгојно-образовни систем, и по вертикали и хоризонтали, од
предшколског, основношколског, средњошколског и високошколског
образовања. Они морају респектовати све досадашње активности
примјене информатичких технологија у образовном систему, као и
слијед напретка истих технологија.
Олакшавајућа околност је што се информатичка технологија до сада
примјењивала у раду стручних служби образовних институција, али
и наставе, гдје се у већини образовних институција нашег
окружења практицирала и настава увођењем предмета Информатика на
више нивоа.
Да би се имплементирали поменути стандарди, треба изучити све
образовне документе: законе, подзаконска акта, наставне планове
и програме, уџбенике итд. и достигнућа савремених информационих
технологија и савремене педагогије и тако их имплементирати у
све поменуте документе и у све врсте наставе, па и такмичења
ученика. Стандарди не би требали бити један издвојени сепарат
него интегрисани у све сегменте одгојно-образовног процеса.
Кључне речи:
информатика, информатички стандарди, стандарди информатичких
знања,
наставни процес |
Summary:
Implementation of informatical standards into education is not a
spur of the momment occurance, but a process in wich all parts
of educational and pedagogical system are involved. This can not
be achieved by pure forcing the standard and its implementation
into the school system.
Introducing informatical standards to the educational systems
must be done at all levels, both vertical and horizontal, from
grade school to university. They have to comply with all of
activities taking part in the useage of informatical
technologies in education, as well as the advances of these
technologies.
A releaving circumstance is that informatical technologies have
been used in the work of the adminstrative part of most of our
educational institutions, but also in the education process
itself, where the class of Computers has been implemented in
several levels.
To implement the standards mentioned above, one must study all
laws, sub-laws, amendments, educational programs and plans,
books etc. and also study the acomplishments of contemporary
informatical technologies and pedagogy and implement into the
educational system, class itself and also into school
competitions. Standards shouldn’t be a seperate part of
educational-pedagogical system, but rather be integrated into
all levels and parts of that system.
Key words:
information standards, standards of IT knowledge,
teaching process, computer science |