Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Јован Ђорђевић
Српска академија образовања, Београд
Разредно-часовни систем између традиција и савремених потреба

 

Резиме:


Разредно-часовни систем представља основни, главни облик рада у школама. Такав систем води униформности и шематизму и главна је препрека постизања што бољих педагошких резултата. У наше време овај систем доживљава велику кризу зато што не одговара савременим потребама и захтевима.

У савременим условима разредно-часовни систем се усавршава, развија и преображава у разредно-кабинетски, односно разредно-полиморфни са много облика и разноврсних и различитим формама. Његову суштину представља стварање микросистема, састављеног из основних и допунских форми конкретних наставних облика и поступака (Лихачов).

Један од облика којима се превазилазе слабости овог система представља и тимска настава, чију суштину представљају: тимски, групни и индивидуални рад, посебно организовање ученика и наставника, флексибилно распоређивање наставних садржаја, рационално коришћење наставног времена и примена савремених техничких средстава.

Кључне речи:
разредно-часовни систем, микросистем, полиморфни систем, групе, способности

 

Summary:


Class-lesson system represents a basic, main form of work at schools. This kind of system leads to uniformity and schematics and it is the main obstacle in achieving better pedagogical results. In our times, this system has gone through the great crisis because it does not fit contemporary needs and demands.

In contemporary conditions, class-lesson system is being improved, developed and transformed into class-classroom, i.e. class-polymorph with many forms of various and different forms. Its essence is creating micro systems, created from basic and additional forms of definite teaching methods and actions (Lihacov).


One of the forms by which weak points of the system are overcome is team work which essence is represented by team, group and individual work, particular organisation of students and teachers, flexible placing of teaching contents, rational use of teaching time and application of contemporary technical means.
 

Key words:
class-lesson system, micro system, polymorph system, groups, abilities

   
 

Povratak na početnu stranicu