Резиме:
Циљ овог рада је да се анализирају савремени поступци, методе и
иновације у настави музичке културе коришћењем уџбеника чији
садржаји подстичу музичко стваралаштво сваког појединца у
разредној настави. Ученици једног одељења, чије се музичке
способности доста разликују, неће моћи под истим условима
успешно да прате исте програмске садржаје из традиционалних
уџбеника, те се зато поставља захтев за диференцираном и
индивидуализованом наставом. Уџбеници Музичка култура за I
разред (Ј. Лелеа, 2005) и Музичка култура за II разред (Ј. Лелеа,
2006) су конципирани на савремен и јединствен начин са више
иновација, пратећи најновија достигнућа у методици наставе
музичке културе код нас и у свету. Због тога у овом раду
приказујемо са више детаља особености тих уџбеника.
Кључне речи:
музикалност, уџбеници, иновације, стваралаштво |
Summary:
The aim of the paper is to analyze contemporary approaches,
methods and innovations in the teaching of musical culture by
using a textbook whose contents encourage musical creativity of
each individual in class teaching. Students of one class, whose
musical abilities significantly differ, will not be able to,
under the same conditions, successfully follow the same program
contents from traditional textbooks. Consequently, we are facing
the demand for teaching to be differentiated and individualized
textbook. The textbooks Musical Culture for the first grade (J.
Lelea, 2005) and Musical Culture for the second grade (Jon Lelea,
2006) are designed in contemporary and unique way with many
innovations, following the latest achievements in the teaching
methodology of musical culture here and in the world. Therefore
the paper offers more details describing the characteristic
features of the textbooks.
Key words:
musicality, textbooks, innovations, creativity |