Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Станко Цвјетићанин, Др Мирјана Сегединац
Природно-математички факултет, Нови Сад
Примена експеримента у сазнајном процесу наставе познавања природе

 

Резиме:


У раду се обрађује значај експеримента у стицању нових знања и формирању појмова у настави познавања природе. Предложени су типови експеримената помоћу којих се могу реализовати циљеви и задаци наставе познавања природе. Приликом одабира врсте експеримента требало би да се води рачуна о узрасту ученика, као и његовим способностима. У раду су истакнуте особине које мора да има демонстрациони и ученички експеримент у настави познавања природе. Учитељима су предложени начини креирања упутства за реализацију ученичких експеримената, као и начини евидентирања резултата и закључака експеримената. Типови експеримената, као и упутстава, илустровани су примерима. Предложене су и наставне јединице у свим разредима разредне наставе, у којима би се могли применити различити експерименти. Применом експеримента ученици боље разумеју природне узрочно-последичне везе и лакше усвајају знања из природних наука. Код ученика се подстиче трансформисање стечених знања у вештине и навике.

Кључне речи:
настава, познавање природе, примена експеримента, сазнајни процес

 

 

Summary:


This paper is about the importance of the experiments in gaining new knowledge and forming terms in teaching natural science. There are types of experiments suggested, according to which aims and tasks can be realized. When the kinds of experiments were chosen, age of students should be cared about as well as abilities. Some features were stressed, which must have a demonstrative and students’ experiment in teaching natural sciences. Teachers were offered ways of creating instructions of realisation students’ experiments, as well as ways of results evidence and conclusion of experiments. Types of experiments, examples were illustrated by examples. There are teaching units suggested in all lower primary grades in which different experiments could be used. Applying the experiments, students should better understand natural cause and consequence connections and they can easily adopt knowledge from natural sciences. Students are encouraged by transforming of knowledge into skills and habits.



Key words:
habit, natural science, experiment application, cognitive process

   
 

Povratak na početnu stranicu