Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Сефедин Шеховић
Учитељски факултет, Београд
Електроника и обрасци дидактике и учења

 

Резиме:


Електронски системи данас пресудно утичу на све феномене друштвеног живота. То се огледа у квалитету, динамици, брзини промена и иновација, које настају у процесима поучавања и учења применом електронике. Све више је несагласности између класичне, делом скриптивне и реторичке (наративне) дидактике и актуелних изазова који делују на ниво и садржај научног сазнања препознатог као дидактика.

Електроника и учење постају одлучујући детерминати обликовања процеса поучавања. Развој електронике захватио је променама и ту област научног сазнања. Технички и технолошки успон већ је пропратио примену више генерација средстава и облика поучавања и учења, машина, уређаја, лабораторија и нивоа презентације садржаја образовања.

У току је укључивање усавршених електронских система у процес образовања који нарастају у моћан и савремен дидактички инжењеринг. Хардвер и софтвер, компјутер, штампач, скенер, постали су незаобилазна електронска подршка учењу и настави. Актуализује се питање располагања овим средствима и њиховог најефикаснијег увођења у праксу поучавања и учења.

Масовна примена електронике битно мења дидактичке обрасце учења и поучавања, подједнако оне који се односе на ученике, наставнике, као и на наставне програме и наставне ситуације. Настају разлози за промене у домену теоријске дидактике и образовања, терминологије, стандарда, схватања и примене правилности и закономерности у дидактици. Надасве, морају се мењати и усавршавати обрасци поучавања и учења препознатљиви у педагошкој пракси.

Кључне речи:
дидактика, учење, поучавање, образовање, електроника, техника, инжењеринг,
промене, обрасци

 

Summary:


Electronics systems nowadays have a great influence on all the phenomena of social life. This is reflected in quality, dynamics, speed of change and innovations which occur in the processes of teaching and learning with application of electronics. There is more and more of incompatibility between classical, partially descriptive and rhetorical (narrative) didactics and actual challenges which have the influence on the level and contents of scientific revelation, known as didactics.

Electronics and learning become determinants of forming the process of teaching. Development of electronics has also taken this part of scientific area. Technical and technological headway has seen many generations of means and forms of teaching and learning, machines, applications, labs and levels of presenting the contents of education.

There is the process of improvement of electronics system into the process of education which becomes a powerful and contemporary didactic engineering. Hardware, software, computer, a printer and a scanner have become an important electronic support to teaching. We are analyzing the issue of placing those appliances and the most efficient introduction into teaching and learning.

Massive use of electronics changes patterns of learning and teaching, both those referring to teachers, students, curricula and teaching situations. There are reasons for change in the domain of theory, didactics and education, terminology, standards, understanding and application in didactic. After all, patterns of learning and teaching known in pedagogical praxis must be changed and improved.

 

Key words:
didactics, learning, teaching, education, electronics, mechanics, engineering,
changes, patterns

   
 

Povratak na početnu stranicu