Резиме:
Одувек је однос између наставника и студента био однос
надређеног и подређеног. Самим тим што зна више и оцењује
наставник се налази у надређеном положају. Та чињеница у
савременом свету доводи до смањења мотивације која је кључна за
учење језика, као и до смањења квалитета како наставног процеса,
тако и знања које се стиче. Стога треба студентима омогућити
већи утицај на наставни процес. Мада се никад не може сасвим
поништити због саме природе релације наставник/студент, може се
много тога урадити да се тај јаз сведе на најмању могућу меру.
Искуство је показало да је тај приступ веома плодотворан: он
резултира квалитетнијим и дугорочнијим усвајањем градива, а
самим тим већом и лакшом пролазношћу на испитима.
Кључне речи:
методика наставе страних језика, однос наставник/студент,
комуникативни приступ, мотивација
|
Summary:
The relation between a teacher and a student has always been a
sort of relation between a person in a subordinate position and
the one in a superior position. In contemporary world, this fact
leads to lessening motivation, which is a key point in learning
languages, as well as lessening quality in teaching process and
the acquired language. This is why students should be proposed
and enabled a higher influence on teaching process. This gap can
never be fully filled because of the very nature of relation of
teacher-student, but much can be done in order to make it
better. Experience has shown that this approach is worth having:
it results in quality and long-term adoption of teaching
materials resulting in greater and easier passing exams.
Key words:
foreign language teaching methodology, relation of
teacher/student, communication approach, motivation |