Резиме:
У раду се разматра проблематика избора текстова у уџбеницима
страних језика и наводе фактори који говоре у прилог употребе
аутентичних текстова или доводе у питање њихову дидактичку
употребљивост. Нагласак у раду са овом врстом текстова морао би
бити на циљном и систематском развоју стратегија разумевања ових
текстова и њиховој дидактизацији путем ситуативно адекватних
вежбања којима се уравнотежено развијају све језичке вештине.
Конкретизујући ове теоријске постулате, ауторка на примеру
информативних новинских текстова нуди и примере могућих вежбања.
Кључне речи:
вештина читања, аутентични текст, новински текст, дидактизација
новинских текстова
|
Summary:
This paper is about the issues of text selection in the foreign
languages course books and there are factors, which are in
favour of using authentic texts, or lead to the question of
their didactic use. The stress in work with this sort of texts
should be with the aim and systematic strategies of
understanding these texts and its didactics by situational
adequate exercises, which equally develop all language skills.
Making these language postulates concrete, the author uses
newspaper articles offering examples of possible exercises.
Key words:
reading skills, authentic text, newspaper article, didactics
of newspaper articles |