Kliknite na logo za povratak na početnu stranicu

<<< назад

Др Ксенија Кончаревић
Православни богословски факултет, Београд
Метазнања у уџбенику страног језика

 

Резиме:


У раду се разматра значај формирања метакогнитивних знања и способности у процесу когнитивно-комуникативног овладавања страним језиком и приказују конструкцијска решења која доприносе успешном транспоновању метазнања кроз уџбеник. У уџбеник треба систематски инкорпорирати конструкцијска решења која омогућавају стицање знања о задатку (од глобалних задатака до оних који се постављају у сваком елементу микроструктуре школске књиге), знања о себи (о сопственим когнитивним ограничењима и могућностима, о квалитативним и квантитативним аспектима властитог знања / незнања, о напредовању у овладавању језиком), па све до знања о стратегијама учења језика (њиховој вредности, ефикасности и могућностима њиховог коришћења). Анализом актуелних домаћих уџбеника руског језика аутор показује да њихов метакогнитивни потенцијал није довољно искоришћен, те предлаже извесна решења која би допринела формирању метазнања код ученика.

Кључне речи:
лингводидактика, теорија уџбеника,
метакогниција, метазнања

 

 

Summary:


This paper is about the importance of forming meta cognitive knowledge and abilities in the process of cognitive-communicative skills of a foreign language and some constructive solutions are shown, which contribute to successful transferring of meta knowledge through the course book. Constructive solutions should be systematically incorporated into a course book, which enable gaining knowledge about the task (starting from global knowledge, up to those stated in each element of micro structure of a school book), knowledge about oneself (about self cognitive limits and possibilities, about quality and quantity aspects of own knowledge / ignorance about improvement and language competence), and to the knowledge about strategies of learning languages (its validity, efficiency and possibility of their use). Analysing cotemporary domestic course books of Russian, the author shows that its metacognitive potential is not sufficiently used, so suggests certain solutions, which would contribute to forming students' meta knowledge.

Key words:
linguadidactics, theory of course books,
metacognition, metaknowledge

   
 

Povratak na početnu stranicu